یک کشته و ۲۰ زخمی در تیراندازی کور شبانه در آمریکا-راهبرد معاصر
خبرنگار انگلیسی: رسانه‌های غربی درباره نامحبوب بودن رئیسی دروغ گفته‌اند ۳ کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ورود غیرقانونی وزیر جنجالی صهیونیست به مسجد الاقصی آمریکا: درآستانه توافقی آمریکایی - سعودی هستیم هنیه: شهید رئیسی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید داشت پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است

یک کشته و ۲۰ زخمی در تیراندازی کور شبانه در آمریکا

در جریان تیراندازی کور شبانه در ایالت ایلینوی آمریکا، دستکم ۲۰ نفر زخمی شدند و یک نفر جان باخت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۹۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ به گفته پلیس، در جریان تیراندازی کور شبانه در جشن «جونتینت» (تعطیلی ملی به مناسبت لغو برده‌داری) در «ویلوبروک» ایالت ایلینوی آمریکا، دستکم ۲۰ نفر زخمی شدند و یک نفر جان باخته است.

«اریک سوانسون» معاون کلانتر شهرستان «دوپیج» یکشنبه به خبرنگاران گفت برخی از مجروحان با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و برخی دیگر خودشان به بیمارستان رفتند.

به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از یک مسئول محلی، حال دو نفر از مجروحان وخیم است. وی افزود دستکم ۱۲ آمبولانس برای رسیدگی به مجروحان در صحنه حادثه حضور یافتند.

شاهدان گفتند تیراندازی حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه (به وقت محلی) در یک محوطه پارکینگی در ویلوبروک در حدود ۲۱ مایلی غرب شیکاگو رخ داد. سوانسون گفت انگیزه این تیراندازی نامشخص است و هنوز تحقیقات در حال انجام است.

خبر این تیراندازی در حالی منتشر شده که ساعاتی قبل از آن رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند در جریان حادثه تیراندازی شنبه شب در یک جشنواره موسیقی در واشنگتن، دستکم دو نفر جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر زخمی شدند.

آزاد بودن خریدوفروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. آمار‌های خشونت با سلاح در آمریکا نشان می‌دهند نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار در این کشور از هر کشور دیگری در دنیا بیشتر است.

جدیدترین آمار‌ها نشان داده با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از عاملان کشتار‌های جمعی با سلاح در جهان به این کشور تعلق دارند.

جدیدترین آمار مرکز «بایگانی خشونت‌های مسلحانه» در آمریکا نشان داد ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ششم مه (۱۶ اردیبهشت) بر اثر خشونت مسلحانه در ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند. در بین این قربانیان، ۵۲۱ نوجوان و ۹۳ نفر کودک بوده‌اند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار