باد شدیدی با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید-راهبرد معاصر

باد شدیدی با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت امروز ۵ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۶۰۰ متر کاهش داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 27
کد خبر: ۱۹۱۴۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی ملاشاهی اظهار کرد: از ۷ ایستگاه هواشناسی و بارنسجی گزارش باران داشته ایم که از سراوان ۱۵، کله گزان ۱۶، شهرک سبحان ۱۲، مهرستان ۷ میلیمتر بوده است.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت امروز ۵ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی به ۶۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی تا ۱۲۰۰متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: تا پایان هفته در بعد از ظهر‌ها در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای فراهم می‌باشد که تا سه شنبه، این ناپایداری‌ها از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد. تا پایان هفته در شمال استان، وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد. طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می‌شود. از جمعه در نیمه شمالی استان افزایش دما رخ خواهد داد.

علی ملاشاهی توصیه کرد: برای شمال استان از تردد‌های جاده‌ای و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

وی بیان کرد: همچنین در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرا دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری گردد و از محصولات کشاورزی محافظت شود. / فارس

کلمات کلیدی: زابل وزش باد
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده