جعفرپور: دولت در توزیع یارانه رسانه و مطبوعات تفاوتی بین منتقد و همراه قائل نشود-راهبرد معاصر

جعفرپور: دولت در توزیع یارانه رسانه و مطبوعات تفاوتی بین منتقد و همراه قائل نشود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در حمایت از رسانه‌ها بین منتقدین و همراهان تفاوتی قائل نشود، گفت: در غیر این صورت، این ذهنیت به‌وجود می‌آید که ملاک حمایت از رسانه‌ها، همراهی با دولت است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 13
کد خبر: ۱۹۱۶۱

به گزارش راهبرد معاصر ، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ، درباره وظیفه دولت در حمایت از رسانه‌ها اعم از همراه یا منتقد، گفت: رسانه‌ها زبان مردم و جامعه هستند که عملکرد آنها واسط بین مردم و مسئولین است.

 

وی افزود:‌ اگر مسئولین بتوانند از طریق رسانه‌ها در جریان افکار، اعتقادات و انتقادات و مطالبات مردم قرار گیرند، می‌توانند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، تا بتوانند پاسخگوی این نیازها و مطالبات آنها باشند.

 

جعفرپور گفت: رسانه‌های واسط ممکن است همسوی با دولت باشند و یا منتقد آن، اما قاعدتا باید همه آنها در چارچوب قانون مورد حمایت و پشتیبانی دولت‌ها باشند.

وی گفت: چارچوب‌ قانون، حاکم بر رسانه‌های منتقد است و همانطور که دولت وظیفه دارد در رسانه‌ها اعم از همراه و منتقد حمایت کند، رسانه‌های منتقد هم باید بازتاب‌دهنده بخشی از انتقادات جامعه به دولت باشند که برخی از این اقدامات را نپسندیده و مخالف سمت و سوی اقدامات و رفتارهای دولت هستند.

 

جعفرپور گفت: دولت باید از همه رسانه‌ها حمایت کند و طبق ضوابط، فرقی بین رسانه و روزنامه منتقد برای توزیع یارانه نباید بگذارد و فقط باید براساس عملکردها حمایت‌های لازم را انجام دهد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حمایت‌های بیشتر دولت از رسانه‌های حامی و عدم پشتیبانی از رسانه‌های منتقد گفت: این موضوع باید براساس شاخص‌ها مورد بررسی قرار گیرد، در حالی که دولت فعلی و دولت‌های پیشینی نسبت به رسانه‌های منتقد سوءظن دارند، ولی باید به روشنی و شفاف، دلایل حمایت و یا عدم حمایت از رسانه‌های منتقد مشخص شود که براساس چه شاخص‌هایی به رسانه همراه کمک شده و براساس چه شاخص‌ها و ضوابطی کمک‌های دولت به رسانه‌های منتقد سلب شده است.

 

وی گفت: وظیفه دولت است که به صورت روشن، دلیل حمایت کردن و یا عدم حمایت از برخی رسانه‌ها را روشن کند و اگر این کار را انجام ندهد، این ذهنیت در جامعه به وجود می‌آید که ملاک و شاخص حمایت دولت از رسانه همراهی و یا انتقاد است که البته به هیچ وجه مطلوب نیست.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده