جنایت صهیونیست‌ها در جنین و نگرانی از تسلیح کرانه باختری-راهبرد معاصر
حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

جنایت صهیونیست‌ها در جنین و نگرانی از تسلیح کرانه باختری

حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به‌شدت نگران مستحکم شدن محور مقاومت است، گفت: با سازوکار تعریف‌شده رزمندگان فلسطینی به‌ویژه بعد از تسلیح کرانه غربی و آمادگی جوانان فلسطینی با برای مقابله با رژیم صهیونیستی، سران رژیم کودک کش به‌شدت نگران شرایط دشوار امنیتی پیش رو شده‌اند.
حسن هانی زاده؛ کارشناس سیاست خارجی
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 03
کد خبر: ۱۹۲۴۶۸

جنایت صهیونیست‌ها در جنین و نگرانی از تسلیح کرانه باختری

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ منابع فلسطینی از حمله گسترده و کم‌سابقه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه فلسطینیان در جنین خبر ‌دادند. نیروهای زمینی و زرهی ارتش صهیونیستی با پشتیبانی جنگنده‌ها و موشک‌ها در این عملیات شرکت کردند و تاکنون هشت نفر شهید و چندین نفر مجروح شده‌اند.


ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد، مقر فرماندهی عملیات گروه‌های مسلح در اردوگاه جنین را هدف قرار داده است. گردان‌های قدس در جنین نیز اعلام کردند در حال مقابله با خودروهای زرهی دشمن صهیونیستی هستند و با تیراندازی سنگین و بمب‌های دست‌ساز خودروها و نظامیان صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند.


کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این حمله اعلام کرد: حمله رژیم صهیونیستی به جنین جنایت است. ملت فلسطین بار دیگر شکست را بر صهیونیست‌های اشغالگر تحمیل خواهد کرد و تردید نداریم این رژیم بار دیگر شکست سختی خواهد خورد. جنایت های مستمر این رژیم بار دیگر نشان داد صلح و سازش و عادی‌سازی روابط برای خاموش‌کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی بازدارنده و مؤثر نیست.

رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های مکرر در هفته‌های اخیر در حوزه داخلی و امنیتی در تقابل با مردم فلسطین دچار از هم پاشیدگی های متعدد شده است


حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی درباره حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنین و شهید و مجروح شدن بی سابقه زنان، کودکان و غیر نظامیان این اردوگاه به «راهبرد معاصر» گفت: اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه اهالی جنین که در سال های گذشته چندین بار تکرار شده است، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی همچنان به اعمال شیوه‌های خشونت آمیز نسبت به مردم فلسطین و کرانه باختری ازجمله مردم جنین معتقد است و تنها راه را حمله وحشیانه به زنان و کودکان می داند تا به زعم خود بتواند مردم این منطقه را به خاک و خون بکشد.


وی افزود: رژیم صهیونیستی به شدت نگران تسلیح مردم کرانه باختری به ویژه جوانان سرزمین های اشغالی است. تجهیز جوانان فلسطینی به سلاح و ایجاد جبهه مشترک با رزمندگان فلسطینی در غزه، رژیم کودک کش را به شدت نگران تحولات آتی کرده است.


کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل شکست‌های مکرر در هفته‌های اخیر در حوزه داخلی و امنیتی در تقابل با مردم فلسطین دچار از هم پاشیدگی های متعدد شده است. کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با حضور پنج چهره افراطی تشکیل شده، منفورترین کابینه تاریخ این رژیم است؛ به همین دلیل به نظر می‌آید اقدامات اخیر نتانیاهو نوعی خودکشی سیاسی-امنیتی است که وی را بیش از پیش تضعیف می کند.

رژیم صهیونیستی با آماده سازی گنبد آهنین نشان داده به شدت نگران حملات آتی از سوی مقاومت است


هانی زاده درباره تسلیح جوانان فلسطینی و نگرانی صهیونیست ها از آنچه در انتظار آنهاست، گفت: در حال حاضر جبهه گسترده ای از غزه تا کرانه غربی برای تقابل با تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شده و نکته حائز اهمیت اینکه رژیم صهیونیستی به شدت نگران مستحکم شدن این جبهه است، زیرا با سازوکار تعریف شده رزمندگان فلسطینی به ویژه بعد از تسلیح کرانه باختری و آمادگی جوانان فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی، سران رژیم کودک کش به شدت نگران شرایط دشوار امنیتی پیش رو شده اند.


کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با آماده سازی گنبد آهنین نشان داده به شدت نگران حملات آتی از سوی مقاومت است، زیرا بعد از حمله به حمص در سوریه و تجاوزات مکرر به جنین و سایر مناطق فلسطین اشغالی به شدت احساس نگرانی می‌کنند و می داند جبهه وسیعی از غزه تا کرانه باختری، سوریه و لبنان علیه آنها تسلیح شده است.


هانی زاده گفت: احتمال دارد نتانیاهو برای انتقال بحران به منطقه دست به یکسری ماجراجویی‌ها بزند، به همین دلیل گنبد آهنین که کارایی خود را از دست داده به حالت آماده باش درآمده است، در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خوبی می داند این سامانه نمی تواند امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده