حمله صهیونیست‌ها به شبکه آبرسانی جنین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

حمله صهیونیست‌ها به شبکه آبرسانی جنین

نظامیان اسرائیلی همچنان به حملات وحشیانه خود به اردوگاه جنین ادامه می‌دهند و در راستای تکمیل جنایات خود، این بار آب بخش‌های گسترده‌ای از این اردوگاه را قطع کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 03
کد خبر: ۱۹۲۵۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به جنین از بامداد امروز آغاز شده و طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهد داشت. این تجاوز تا لحظه تنظیم این خبر، به شهادت ۹ فلسطینی و جراحت ده‌ها نفر منجر شده است.

منابع فلسطینی به نقل از پزشکان بدون مرز می‌گویند که کادر‌های پزشکی نمی‌توانند خود را به داخل اردوگاه برسانند تا افراد زخمی را مداوا کنند؛ زیرا نظامیان رژیم موقت صهیونیستی که در اطراف اردوگاه حضور دارند، مانع از ورود این کادر‌ها می‌شوند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد که حملات هوایی صهیونیستی مجددا آغاز شده است و در پی این حملات، آمبولانس‌ها به محل حملات اعزام شدند. وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین لحظاتی پیش خبر داد که در جنایات وحشیانه امروز صهیونیستها، ۹ فلسطینی شهید و بیش از ۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

در حالی که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اذعان کرده است که نظامیان اسرائیلی تا کنون موفق نشده‌اند اهداف عملیات خود را محقق کنند، خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: ارتش اسرائیل به ۲۴ ساعت دیگر نیاز دارد تا عملیات جنین را تکمیل کند.

سرایا القدس که شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین است، خبر داد که نیرو‌های رنجر «کتیبه جنین» (گردان جنین)، یک منزل را محاصره کرده‌اند که در آن نیظامیان اسرائیلی سنگر گرفته بودند. در حال حاضر، درگیری‌ها از مسافت نزدیکی بین طرفین در جریان است.

سرایا القدس با بیان اینکه صدای فریاد‌های ناشی از درد سربازان اسرائیلی از این ساختمان به گوش می‌رسد، تأکید کرد: مجاهدان ما، پنجره این منزل را منفجر کردند که باعث زخمی شدن شماری از آنان شده است. هنوز جزئیاتی از تعداد زخمی‌های صهیونیست در دست نیست.

در واکنش به جنایات صهیونیستها، یک جوان ۱۴ ساله فلسطینی که از ساکنان کرانه باختری بود، در منطقه «بنی براک» واقع در نزدیکی تل‌آویو، با چاقو به یک شهرک‌نشین اسرائیلی حمله کرده است. وضعیت این صهیونیست، وخیم گزارش شده است. مجری این عملیات هم بازداشت شد.

«نضال عبیدی» رئیس شهرداری جنین گفت: در حال حاضر، هر گونه امدادرسانی به اردوگاه جنین به صورت کامل متوقف شده است و آب بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه قطع شده است؛ زیرا بولدزر‌های اسرائیلی، شبکه آبرسانی اردوگاه را تخریب کرده‌اند.

عبیدی تأکید کرد که صهیونیست‌ها عمدا مخازن آب را در اردوگاه هدف قرار می‌دهند تا بتوانند به صورت کامل، زندگی را در این اردوگاه مختل کنند. بولدزر‌های صهیونیست هم خیابان‌هایی را در مناطق الجبل و الجابریات شخم زدند و مسیر‌ها را بسته‌اند.

در جریان عملیات مذکور، چندین نفر از نظامیان اسرائیلی هم زخمی شده‌اند، ولی منابع صهیونیستی، مطابق معمول، آماری از تلفات خود منتشر نمی‌کنند. تصاویر زیر هم از انتقال افراد زخمی این رژیم منتشر شده است. برخی از منابع هم از هلاکت دو نظامی اسرائیلی خبر دادند، ولی منابع رسمی هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده