تغییرات امنیتی در عراق-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تغییرات امنیتی در عراق

«محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح و نخست وزیر عراق، رئیس سازمان امنیت و برخی مقامات ارشد این کشور را تغییر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 05
کد خبر: ۱۹۲۹۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق تغییراتی را در برخی از مناصب امنیتی به منظور تقویت امنیت در این کشور و با هدف افزایش کارایی عملکرد دستگاه‌های امنیتی ایجاد کرد.

سرتیپ یحیی رسول عبدالله، سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق امروز چهارشنبه گفت که در راستای عمل به برنامه دولت و اولویات آن در ارتباط با اصلاحات اداری در دستگاه‌های امنیتی کشور، فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق (سودانی) این تغییرات را ایجاد کرده است.

بر اساس این تغییرات، ابو علی البصری، رئیس جدید دستگاه امنیت ملی عراق تعیین شده است. همچنین مأموریت «حمید الشطری» در دستگاه امنیت ملی به پایان رسیده و به جای او «احمد الطیار» انتخاب شده است.

«مثنی العبیدی»، نیز به عنوان جانشین «فالح الیساوی»، معاون دوم دستگاه امنیت ملی عراق انتخاب شده است. از طرفی، مأموریت «ماجد الدیلمی» در سرویس اطلاعات عراق به پایان رسیده و به جای او، «بوقاص محمد» انتخاب شده است. الدلیمی و الشطری بعد از پایان مأموریت خود به سمت معاونت امنیت ملی عراق انتخاب شده‌اند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده