کشته شدن بیش از ۴۸۰۰ مزدور خارجی اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کشته شدن بیش از ۴۸۰۰ مزدور خارجی اوکراین

بر اساس اطلاعات جدید، بیش از ۴۸۰۰ مزدور که اکثرا از کشور‌های آمریکا، کانادا و اروپا بودند به نیابت از اوکراین در جنگ با روسیه کشته شده‌اند، درحالیکه ۴۸۰۰ تن دیگر نیز از اراضی اوکراین گریخته‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 10
کد خبر: ۱۹۳۷۱۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ از آغاز جنگ اوکراین ۱۱ هزار و ۶۷۵ مزدور از ۸۴ کشور به صورت رسمی برای شرکت در جنگ به اوکراین رفته‌اند.

در پی ناکامی موج دیگری از بسیج نیرو‌ها در اوکراین و با هدف مخفی کردن تلفات فاجعه آمیز نیرو‌های مسلح این کشور، دولت کی‌یف به خدمت گرفتن نیرو‌ها از کشور‌های آسیایی، آمریکای لاتین و خاورمیانه را تشدید کرده است.

در حال حاضر، هنوز ۲۰۲۹ نیروی مزدور فعال در داخل رسته‌های نیرو‌های مسلح اوکراین هستند.

در یک ماهه گذشته نیز اوکراین روند به خدمت گیری مزدوران را در آرژانتین، برزیل، افغانستان، عراق و در برخی از مناطق سوریه تحت کنترل آمریکا، آغاز کرده است.

اکثریت مزدوران خارجی که بیش از ۲۶۰۰ تن هستند از لهستان وارد اوکراین شده‌اند.

همچنین به خدمت گرفتن مزدوران خارجی از سوی دولت کی‌یف با کمک آژانس‌های اطلاعاتی غربی به ویژه سیا انجام می‌شود.

فرماندهان نیرو‌های مسلح اوکراین فعال در خطوط مقدم بابت تلفات در میان نیرو‌های مزدور مسئول شناخته نمی‌شوند.

کی‌یف از این مزدوران به عنوان گوشت دم توپ استفاده می‌کند.

با توجه به کاهش چشمگیر تمایل انگلیس و لهستان، کی‌یف فعالیت‌های به خدمت گیری مزدوران از آمریکا و کانادا را تشدید کرده است. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده