کشته شدن ۴۷۰ نظامی اوکراینی در شبانه‌روز گذشته-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کشته شدن ۴۷۰ نظامی اوکراینی در شبانه‌روز گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ضدحملات اوکراین در محور‌های مختلف همچنان ادامه دارد و در شبانه‌روز گذشته صد‌ها نظامی اوکراینی کشته و تسلیحات آن‌ها منهدم شدند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۱۸ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 09
کد خبر: ۱۹۳۴۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد تلاش‌ها و ضدحملات ناموفق رژیم کی‌یف در محور‌های جنوب دونتسک، زاپروژیا، و کراسنی‌لیمان همچنان ادامه دارد و در ۲۴ ساعت گذشته در این محور‌ها بیش از ۴۷۰ نظامی اوکراینی کشته و تجهیزات و تسلیحات آن‌ها نابود شد.

در جزئیات این گزارش آمده است که «در محور دونتسک، حملات دشمن با موفقیت دفع شد و طی آن تا ۱۸۰ نظامی اوکراینی و مزدوران خارجی کشته و تجهیزات نظامی نابود شدند. نیرو‌های مسلح اوکراین طی شبانه روز گذشته اقدام به عملیات تهاجمی درمحور‌های دونتسک، دونتسک جوبی و کراسنولیمانسکی کردند. در محور‌های دونتسک جنوبی و زاپروژیا چهار تانک دشمن و همچنین یک اسلحه خودکششی «ام-۱۰۹پالادین» ساخت آمریکا منهدم شد.

بنا بر این گزارش تمام ضدحملات ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته دفع شده و مجموع تلفات دشمن در محور‌های دونتسک جنوبی و زاپروژیا از ۲۱۰ نظامی و مزدوران خارجی فراتر رفت؛ و همچنین انبار مهمات گردان لجستیکی دشمن در نزدیکی منطقه زادوروژنوئه در منطقه زاپروژیا منهدم شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محور‌های مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیرو‌های اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیرو‌های ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تن‌ها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبر‌های میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه اول تیرماه در نشست اعضای این شورا با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که از تاریخ ۴ ژوئن (آغاز ضدحملات اوکراین) تا روز چهارشنبه ۲۱ ژوئن رژیم کی‌یف ۲۴۶ تانک از جمله ۱۳ تانک کشور‌های غربی، ۵۹۵ واحد خودروی زرهی نظامی و خودروی زرهی، و ۲۷۹ توپخانه میدانی منهدم شده است؛ و همچنین گفت: ۴۲ سامانه موشکی چندمنظوره و سامانه موشکی ضدهوایی و ۱۰ جنگنده تاکتیکی، ۴ بالگرد، و ۲۶۴ پهپاد ارتش اوکراین نیز منهدم شدند. در همین بازه زمانی و در جریان ضدحملات بیش از ۱۳ هزار نظامی را نیز از دست داد. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده