گزارش روسیه از حمله پهپادی نافرجام اوکراین به کریمه-راهبرد معاصر

گزارش روسیه از حمله پهپادی نافرجام اوکراین به کریمه

وزارت دفاع روسیه از خنثی کردن یک حمله پهپادی اوکراین به پایگاه روسی در شبه جزیره کریمه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۸۱۲

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور یک حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به پایگاه کلیدی نیروی دریایی روسیه در «سواستوپل» در کریمه را خنثی کردند و افزود که این حمله هیچ جراحت یا خسارتی درپی نداشته است.

 

پیش از این «میخائیل رازوژایف» فرماندار سواستوپل، درباره حمله «عظیم و طولانی» به شهر صحبت کرده بود و اکنون وزارت دفاع روسیه این بیانیه را منتشر کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود می‌گوید: «رژیم اوکراین برای انجام یک حمله تروریستی در کریمه تلاش کرد که شامل ۷ پهپاد هوایی و ۲ پهپاد نیمه شناور دریایی بود. نیرو‌های مسکو با موفقیت این حمله را دفع کردند و پدافند هوایی دور از خط ساحلی ۲ پهپاد را سرنگون کردند.»

 

این در حالی است که ساعاتی پیش یک مقام ارشد دفاعی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که با درگیری نیرو‌های اوکراین و روسیه در حداقل ۳ منطقه در جبهه شرقی، درگیری‌ها در شرق اوکراین «تا حدودی تشدید» شده است.

 

کی‌یف ماه گذشته میلادی یک ضدحمله را برای بازپس‌گیری سرزمین‌های تحت سلطه روسیه آغاز کرد و دستاوردهای فزاینده‌ای در بخش‌هایی از شرق و جنوب به دست آورد. اوکراین تقریباً هرگز به شکل علنی مسئولیت حملات در داخل روسیه یا مناطق تحت کنترل روسیه را برعهده نمی‌گیرد، اما در ماه‌های اخیر گفته است که تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه به ضدحمله کی‌یف کمک می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده