به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با کاهش تعداد پروازهای داخلی در پیک سفرهای تابستانی یکی از موضوعاتی که زمینه ساز گله مندی بسیاری از مسافران شده، میزان تاخیرات پرواز شرکتهای هواپیمایی است که بخش عمدهای از این تاخیرات به دلیل نقص فنی بوده است.
طبق آخرین آماری که توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور اعلام شده، در خردادماه امسال ۲۸ درصد از پروازهای برنامهای شرکتهای هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازها به ۹۴ دقیقه رسیده است.
پروازهای ابطالی شرکت های هواپیمایی:
طبق بررسیهای صورت گرفته در خردادماه، شرکتهای هواپیمایی زاگرس و کاسپین با ۷۸ و ۶۵ درصد بیشترین پروازهای ابطالی را دارند.
متوسط آمار تاخیرات پرواز شرکت های هواپیمایی:
همچنین در خرداد ماه امسال نسبت به ماه گذشته، شرکتهای هواپیمایی معراج و وارش به ترتیب با ۱۸ و ۱۶ درصد افزایش بیشترین تغییر درصد رشد پروازهای تأخیردار را دارند.
براساس این گزارش در شرایط کنونی که تعداد پروازها کاهش یافته است افزایش تاخیر در پروازها باعث می شود که میزان نارضایتی مردم در این حوزه افزایش یابد بنابراین شرکت های هواپیمایی باید مشکلات این حوزه را به حداقل برسانند./باشگاه خبرنگاران جوان