سرنگونی ۱۱ پهپاد اوکراینی بر فراز «کریمه»-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سرنگونی ۱۱ پهپاد اوکراینی بر فراز «کریمه»

رئیس منطقه «کریمه» اعلام کرد که 11 پهپاد ارتش اوکراین که برای هدف قرار دادن این شبه‌جزیره به منطقه فرستاده شده بود، توسط پدافند هوایی روسیه منهدم شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 24
کد خبر: ۱۹۶۰۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی آکسیونوف» رئیس شبه‌جزیره «کریمه» اعلام کرد که ۱۱ پهپاد ارتش اوکراین بر فراز آسمان این منطقه توسط نیروهای پدافند هوایی روسیه و ابزارهای جنگ الکترونیک سرنگون شد.

 

طی روزهای اخیر، ارتش اوکراین حملات خود را به کریمه با هدف بازپس‌گیری این منطقه تشدید کرده است به طوریکه چهارشنبه هفته گذشته، کانال‌های تلگرامی مرتبط با سرویس‌های امنیتی روسیه و رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند در پی حمله هوایی شبانه اوکراین به یک انبار مهمات در پایگاه آموزش‌ نظامی در کریمه، آتش‌سوزی آغاز شد و پس از آن نیز روز ۲۹ تیر ماه،‌در حمله پهپادی ارتش اوکراین به شبه‌جزیره کریمه، دست‌کم یک نوجوان دختر جان باخت و چندین ساختمان اداری نیز آسیب دید.

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در خصوص جدیدترین حملات پهپادی اوکراین به شبه‌جزیره کریمه گزارش کرد، آکسیونوف گفته است که در پی حملات پهپادی ارتش اوکراین به کریمه، یک انبار مهمات در منطقه «ژانکوی» کریمه مورد اصابت قرار گرفت و یک خانه شخصی در منطقه کروف کریمه با قطعات پهپاد آسیب دید.

 

با این‌حال، رئیس منطقه کریمه گفته است که تاکنون گزارشی درباره تلفات احتمالی یا خسارات دیگری در این منطقه دریافت نشده است.

 

طبق گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ساعات پیش از سحرگاه ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه)، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حمله تروریستی با اشتفاده از دو پهپاد به مواضع روسیه خنثی شد.

 

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو تصریح کرد که هیچ‌گونه خسارات یا تلفاتی در نتیجه حمله پهپادی اوکراین که حدود ساعت ۰۴:۰۰ صبح به وقت محلی (۰۱:۰۰ به وقت گرینویچ) رخ داد، برجای نمانده است. پهپادهای ارتش اوکراین توسط ابزار جنگ الکترونیک روسیه سرنگون شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار