استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه لیبی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه لیبی

وزیر خارجه لیبی که در پاسخ به دعوت همتای ایرانی به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 25
کد خبر: ۱۹۶۳۱۶

به گزارش راهبرد معاصر. «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی که در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال همتای ایرانی قرار گرفت.

 

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

 

این نخستین سفر وزیر خارجه لیبی به تهران در دولت سیزدهم و همچنین بعد از تحولات داخلی در لیبی است. وزیر خارجه پیشین لیبی در زمان برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد در شهریور ۱۳۹۱ به تهران سفر کرده بود.

 

حسین امیرعبداللهیان و خانم «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی ششم فروردین ماه تلفنی درباره گسترش روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

 

امیرعبداللهیان در این گفت‌‌‌وگو، از وزیر خارجه لیبی برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت. وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیبی و اعزام سفیر ایران به طرابلس نیز گفت‌وگو کرده بودند.

 

اسفند سال گذشته نیز «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر آکردیته (غیر مقیم) جمهوری اسلامی ایران در لیبی با «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه لیبی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

 

خرداد ماه سال جاری نیز شاهد اعزام سفیر لیبی به تهران و بازگشایی سفارت ایران در طرابلس و اعزام هیأت دیپلماتیک ایران به سرپرستی عین‌الله سوری برای بازگشایی سفارت ایران در لیبی بودیم و آنگونه که ناصر کنعانی پیش از این گفته بود گزینه تصدی این سفارتخانه هم مشخص شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده