نمایندگان روسیه و چین به کره شمالی می‌روند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نمایندگان روسیه و چین به کره شمالی می‌روند

کره شمالی از نمایندگان عالی‌رتبه روسیه و چین برای شرکت در مراسم گرامی‌داشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ دو کره دعوت کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 26
کد خبر: ۱۹۶۵۱۶

به گزارش راهبرد معاصر،‌ پس از گذشت چند سال از همه‌گیری کرونا و بسته بودن مرزهای کره شمالی، مقامات پیونگ‌یانگ از نمایندگان عالی‌رتبه چین و روسیه برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ دو کره دعوت کردند.

 

براساس این گزارش، پیونگ‌یانگ از «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «لی هانگژو» عضو کمیته اجرایی حزب کمونیست برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است و انتظار می‌رود پیونگ‌یانگ با یک رژه نظامی عالی با استفاده از تجهیزات موشکی و اتمی خود، از آنها استقبال کند.

 

تحلیلگران معتقدند در این نمایش سیاسی، موشک‌های مجهز به کلاهک هسته‌ای ساخت کره شمالی که شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ‌یانگ را از استفاده از آنها منع کرده است، به نمایش گذاشته شود.

 

این دیدار، نخستین سفر یک هیءت نمایندگی خارجی به کره شمالی پس از آغاز همه‌گیری کووید19 است و در حالی انجام می‌شود که پیونگ‌یانگ در حال تعمیق روابط خود با مسکو و پکن و یافتن زمینه‌های همکاری مشترک برای مقابله با واشنگتن و دیگر کشورهای غربی است.

 

براساس این گزارش، مراسم اصلی سالگرد پایان جنگ دو کره فردا برگزار می‌شود و در آن پیروزی بر نیروهای متخاصم به‌رهبری آمریکا در جنگ دو کره طی سال‌های 1950 تا 1953، گرامی داشته می‌شود، علاوه بر این ایجاد زمینه گفتگو با سران چین و روسیه علیه آمریکا و متحدانش از دیگر اهداف دعوت از آنهاست.

 

این در حالی است که جنگ دو کره هنوز به‌طور رسمی تمام نشده است و هیچ معاهده صلحی بین دو طرف به امضا نرسیده و تنها توافقی برای پایان جنگ بین دو طرف امضا شده است. طی چند روز اخیر دو فروند زیردریایی هسته‌ای آمریکا به‌منظور مقابله با تهدیدات اتمی فزاینده پیونگ‌یانگ وارد کره جنوبی شده است. کره شمالی نیز در پاسخ به ورود این زیردریایی‌ها، چند فروند موشک بالستیک را پرتاب کرده است.

 

در همین حال، دولت آمریکا نسبت به به‌کارگیری تجهیزات استراتژیک بیشتر مانند ناوهای هواپیمابر، زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های دوربرد در کره جنوبی به‌منظور مقابله با کره شمالی که موشک‌های قدرتمند قاره‌پیمایی را آزمایش کرده است، متعهد شده است.

 

شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی با سرعت بی‌سابقه در سال گذشته، باعث شد چندی قبل سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد افزایش تبادل اطلاعات به توافق برسند.

 

کره شمالی از سال 2017 تاکنون 14 فروند موشک با دامنه پروازی 5500 کیلومتر و بیشتر را آزمایش کرده است که ژاپن آنها را در دسته موشک‌های بالستیک طبقه‌بندی می‌کند. بیشترین میزان پرتاب این موشک‌ها با 7 موشک در سال 2022 بوده است.

 

روابط بین متحدان آسیایی آمریکا در ماه‌های اخیر نیز به‌علت فعالیت‌های موشکی کره شمالی گرمتر شده است، به‌طوری که چندی قبل، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تمرینات دفاعی موشکی مشترکی را با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی برگزار کردند.

 

کره شمالی طی چند سال اخیر تلاش داشته است با ارتقای توان تسلیحاتی خود بازدارندگی نظامی در برابر ائتلاف نظامی آمریکا و کره جنوبی ایجاد کند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار