تذکر به نیکبخت درباره پرداخت مطالبه گندم‌کاران-راهبرد معاصر

تذکر به نیکبخت درباره پرداخت مطالبه گندم‌کاران

نماینده شاهین‌شهر در مجلس از تذکر به وزیر کشاورزی درباره لزوم اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم و تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 27
کد خبر: ۱۹۶۶۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تذکر خود به نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم و تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان گندم‌کار که محصول خود را تحویل داده‌اند خبر داد.


شرح تذکر نماینده شاهین‌شهر به نیکبخت وزیر کشاورزی به شرح ذیل است:
جناب آقای وزیر، کشاورزان گندمکاری که به تشویق نهادهای دولتی مسئول در آبانماه سال گذشته با خرید بذر گندم ، اقدام به کاشت نموده‌اند و تا مرحله برداشت محصول هزینه هایی را متحمل شده‌اند اما اکنون نرخ مصوب خرید تضمینی محصول گندم را با احتساب یارانه کاشت و جایزه تحویل جمعاً مبلغ 15000 تومان تعیین نموده‌اند که در واقع این مبلغ پاسخگوی هزینه های انجام شده تولید آنان نیست و برخی از کشاورزانی که محصول خود را با این قیمت تحویل داده‌اند وجه آن هنوز پرداخت نشده و این در حالی است که کشاورز گندمکار بابت فرآیند تولید محصول به بذر فروش سم ،فروش مالک زمین و ... بدهکار است بنابراین باید مطالبات آنان به موقع واریز شود لذا ضروریست نسبت به اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم و واریز به موقع مطالبات کشاورزان گندمکار که گندم خود را تحویل داده‌اند اقدام لازم صورت پذیرد تا این کشاورزان با دلگرمی به استقبال سال زراعی جدید و کاشت دوباره گندم بروند.

 

طبق ماده 206 آیین‌نامه داخلی مجلس، در کلیه مواردى که نماینده یا نمایندگان مطابق اصل هشتاد و هشتم (88) قانون اساسى، از رئیس‌جمهور یا وزیر درباره یکى از وظایف آنان حق سؤال دارند، می توانند درخصوص موضوع مورد نظر به رئیس‌جمهور و وزیر مسئول کتباً تذکر دهند.

 

هیأت رئیسه خلاصه تذکر را در جلسه علنى مجلس قرائت و متن کامل تذکر را به رئیس‌جمهور یا وزیر مربوط ابلاغ می‌نماید./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده