پیش بینی افزایش مجدد مصرف برق تا ۷۲ هزار مگاوات-راهبرد معاصر

پیش بینی افزایش مجدد مصرف برق تا ۷۲ هزار مگاوات

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با افزایش دمای هوا در این هفته پیش بینی می‌شود مصرف برق کشور دوباره از مرز ۷۲ هزار مگاوات فراتر رود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 30
کد خبر: ۱۹۷۰۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هوای نسبتا گرمی در اکثر نقاط کشور حاکم بود و بار مصرف برق کشور از ۷۱ هزا مگاوات عبور کرد. پیش بینی می‌شود تا پایان هفته تمامی نقاط کشور هوای گرمی داشته باشند، چون در روز‌های اخیر شمال کشور هوای بهتری داشت، اما پیش بینی می‌شود تا پایان هفته استان‌های شمالی هم گرم شوند و بار مصرف کشور افزایش پیدا کند و به ۷۲ هزار مگاوات برسد.

او ضمن تشکر از همراهی مردم در مدیریت مصرف گفت: تقاضا داریم در بحث استفاده بهینه ما را در تامین برق کمک کنند و برق پایداری را تامین کنیم.

پیرپیران با اشاره به اینکه طرح پاداش مدیریت مصرف از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه ادامه دارد گفت: اگر مشترکین برق مصرف خود را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، از پاداش صرفه جویی بهره‌مند خواهند شد.

او ادامه داد: مناطق کشور به ۵ منطقه دسته بندی شده است. الگوی مصرف در استان‌های نسبتا معتدل الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و مناطق گرمسیر ۱ تا ۴ را داریم که الگوی مصرف به ترتیب از پله اول تا چهارم ۳ هزار کیلووات، ۲ هزار کیلووات ساعت، هزار و ۴۰۰ کیلووات است. هموطنان برای دستیابی به این اطلاعات کافی است روی پیامک برقی که برای آن‌ها ارسال می‌شود کلیک کنند و اطلاعات کلی را داشته باشند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار