خشم مقامات آمریکایی از رفتارهای زلنسکی-راهبرد معاصر

خشم مقامات آمریکایی از رفتارهای زلنسکی

بر اساس گزارش‌ها، خواسته‌های مداوم رئیس‌جمهور اوکراین و عدم توجه به توصیه‌های واشنگتن بار‌ها باعث خشم مقامات آمریکایی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 03
کد خبر: ۱۹۷۶۷۹

به گزارش راهبرد معاصر، سی‌ان‌بی‌سی روز چهارشنبه گزارش داد که رفتار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین باعث آزار واشنگتن شده است. برخی منابع آگاه به این شبکه گفتند که زلنسکی با نادیده گرفتن دستورات آن‌ها و ارائه خواسته‌های بزرگتر حامیان آمریکایی خود را عصبانی می‌کند.

 

به گزارش آر تی، زلنسکی پیش از نشست ماه گذشته ناتو در لیتوانی مدعی شد که «بی سابقه و پوچ» است که بلوک به رهبری آمریکا جدول زمانی برای عضویت اوکراین ارائه نکرده است. یک منبع آگاه در این باره گفته که اظهارات زلنسکی در مورد بی برنامگی واشنگتن در مورد عضویت اوکراین در ناتو موجب آزرده خاطر شدن مقامات آمریکایی شده است.

 

واشنگتن پست در گزارشی عنوان کرد که این موضوع موجب انتقاد شدید انگلیس از اوکراین نیز شده است. گفته می‌شود آمریکا چنان از اظهارات اخیر زلنسکی عصبانی شده که در نظر دارد حمایت خود از عضویت نهایی اوکراین را پس بگیرد.

 

یک منبع آگاه در مورد رفتار‌های اخیر زلنسکی می‌گوید: «آمریکا قویاً به اوکراین توصیه می‌کند که برخی از کار‌ها را انجام ندهد، اما کی‌یف به هر حال آن‌ها را انجام می‌دهد و نگرانی‌های آمریکا را کنار می‌زند یا به آن توجه نمی‌کند.»

 

کنراد موزیکا، تحلیلگر نظامی طرفدار اوکراین، در مصاحبه با سی بی ان سی گفت که نبرد برای آزادسازی شهر دونباس منبع اصلی تنش بزرگ بین زلنسکی و آمریکا بوده است.

 

موزیکا توضیح داد: «آمریکایی‌ها، اوکراینی‌ها را تشویق می‌کردند که در برخی از نبرد‌ها به شیوه‌ای که روسیه می‌خواهد شرکت نکنند، زیرا می‌تواند پیامد‌های بلندمدتی از نظر تلفات نیروی انسانی و هزینه مهمات توپخانه داشته باشد. اما زلنسکی با بی توجهی کامل به این درخواست‌ها برنامه‌های نظامی خود را پیاده می‌کرد.»

 

در ادامه برخی از منابع خبری در همین راستا نوشتند: زمانی که کی یف در ماه ژوئن اقدام متقابل خود را علیه نیرو‌های روسیه آغاز کرد، آمریکا می‌دانست که ارتش اوکراین آماده نیست. زلنسکی ابتدا تاکید کرد که نیروهایش به خطوط روسیه نفوذ کرده و دسترسی نیرو‌های روسیه به کریمه را قطع خواهند کرد. هنگامی که نبرد همانطور که واشنگتن می‌دانست شروع به کند شدن کرد، سپس به حامیان غربی خود حمله کرد که ظاهراً سلاح و مهمات کافی برای تضمین موفقیت در اختیار نداشتند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده