مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با حمایت بیشتر از اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با حمایت بیشتر از اوکراین

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها مخالف اقدام کنگره برای صدور مجوز برای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 05
کد خبر: ۱۹۷۷۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، طبق نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان انجام شده ۵۵ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند مخالف اقدامات کنگره برای صدور مجوز برای ارسال تسلیحات بیشتر و حمایت‌های مالی بیشتر به اوکراین هستند.

 

به گزارش سی‌ان‌ان، طبق این نظرسنجی ۵۱ درصد از شرکت کنندگان بر این باورند آمریکا به میزان خوبی از اوکراین حمایت کرده در حالی که ۴۸ درصد می‌گویند این حمایت‌ها کافی نبوده است.

 

براساس این نظرسنجی، از هر ۱۰ آمریکایی، ۸ نفر نگران طولانی شدن جنگ اوکراین هستند. ۸۲ درصد دموکرات‌ها، ۷۵ درصد افراد مستقل و ۷۳ درصد جمهوری‌خواهان در این‌باره نگران هستند.

 

تقریباً دو سوم افراد نظرسنجی شده یعنی ۶۴ درصد افراد نگران سرایت جنگ اوکراین به دیگر کشور‌ها هستند و از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر یعنی ۵۹ درصد نگران گسترش جنگ به سراسر اروپا هستند.

 

۷۱ درصد جمهوری‌خواهان مخالف حمایت‌های بیشتر آمریکا از اوکراین هستند و ۵۹ درصد آن‌ها معتقدند که واشنگتن به اندازه کافی به اوکراین کمک کرده است.

 

۶۲ درصد دموکرات‌ها خواهان حمایت بیشتر آمریکا از اوکراین شده‌اند و ۶۱ درصد از آن‌ها نیز کمک‌های آمریکا را کافی ندانسته‌اند.

 

۵۶ درصد افراد مستقل معتقدند آمریکا به اندازه کافی از اوکراین حمایت کرده و ۵۵ درصد مخالف حمایت بیشتر واشنگتن از کی‌یف هستند.

 

براساس نظرسنجی «سی‌ان‌ان»، ۴۵ درصد آمریکایی‌ها نحوه مدیریت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با اوکراین و ۴۳ درصد نیز نحوه تنظیم روابط واشنگتن-مسکو توسط وی را تأیید کرده‌اند.

 

تقریباً از هر ۵ جمهوری‌خواه، تنها یک نفر یعنی ۱۹ درصد، تصمیمات بایدن در ارتباط با اوکراین را تأیید می‌کنند.

 

در این نظرسنجی که از ۱ جولای تا ۳۱ این ماه انجام شده، یک هزار و ۲۷۹ نفر شرکت کردند. خطای این نظرسنجی، ۳.۷ درصد پیش‌بینی شده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده