۸۶۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

۸۶۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از انجام ۸۶۱ هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها در سطح کیفی به دلیل شکایت محور بودن و تمرکز بر نظارت بر انبارها و مراکز عمده نگهداری کالا مورد توجه بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بهنام نیک منش» افزود: در چهارماهه سال جاری ۴۲ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده تخلفاتی (معادل ۴.۹۴ درصد بازرسی های انجام شده) به ارزش ۱۷۶ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان تشکیل و به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است که به دلیل عدم ارتباط سیستمی بین اتاق اصناف ایران با نهادهای نظارتی (علیرغم پیگیری های بعمل آمده) هیچ اطلاعاتی از نتایج حاصله در دسترس نمی باشد.

وی افزود: بیشترین عناوین تخلفات طی این دوره مربوط به گرانفروشی (با کاهش ۲۰ درصدی)، عدم درج قیمت( با کاهش ۳۶ درصدی) و عدم صدور صورت حساب( با کاهش ۳۱ درصدی) نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در چهارماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸ هزار و ۹۰۴ فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده است که از این تعداد ۴۷ هزار و ۴۸۲ فقره قابل پیگیری بوده است. بر اساس نتایج به دست آمده از بررسی این شکایات، ۲۴ درصد منجر به رضایت شاکی شده، ۳۰ درصد غیرمتخلف و ۲۶ درصد متخلف تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۲۰ درصد این شکایات در دست بررسی است./ایرنا

ارسال نظر