درگیری‌های دارفور جنوبی بیش از ۳۰ کشته و ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت-راهبرد معاصر

درگیری‌های دارفور جنوبی بیش از ۳۰ کشته و ۱۰۰ زخمی بر جای گذاشت

شهر نیالا در استان دارفور جنوبی سودان شاهد چهارمین روز درگیری‌های شدید و مرگبار میان نظامیان ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 14
کد خبر: ۱۹۹۴۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ درگیری میان نظامیان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیرو‌های پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی در حالی ادامه دارد که شهر نیالا در استان دارفور جنوبی واقع در غرب سودان چهارمین روز پیاپی درگیری‌های شدید و خونین خود را پشت سر می‌گذارد. این درگیری‌ها یکی از خشونت‌بارترین درگیری‌ها از آغاز نزاع میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان به شمار می‌آید.

منابع محلی گزارش دادند که درگیری‌ها در نیالا امروز نیز برای چهارمین روز پیاپی با تبادل آتش توپخانه طرف‌های درگیری همراه بوده است.

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع بیمارستانی اعلام کرد که در جریان درگیری‌های امروز ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان در نیالا بیش از ۳۰ سودانی جان خود را از دست داده‌اند و بالغ بر ۱۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. این درگیری‌ها به داخل محله‌های شهر نیالا کشیده شده و به آواره شدن ده‌ها خانواده سودانی انجامیده است.

از سوی دیگر منی ارکو مناوی، استاندار دارفور از ۲ طرف درگیری در سودان خواست که فوراً جنگ را متوقف کنند و مذاکرات سیاسی را آغاز کنند. مناوی اعلام کرده که انتخاب راه حل سیاسی این بحران باید به مردم سودان واگذار شود.

گفتنی است درگیری میان نظامیان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع سودان که از نیمه آوریل گذشته آغاز شده به کشته و زخمی‌شدن تعداد زیادی از شهروندان سودانی انجامیده است. بر اثر این درگیری‌ها هزاران نفر از مردم سودان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود گشته‌اند و آواره شهر‌های دیگر سودان یا کشور‌های همسایه آن شده‌اند. /الجزیره

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده