نیرو‌های واکنش سریع سودان یک جنگنده ارتش را سرنگون کرد-راهبرد معاصر

نیرو‌های واکنش سریع سودان یک جنگنده ارتش را سرنگون کرد

نیرو‌های واکنش سریع سودان از سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگی ارتش در جنوب خارطوم خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 05
کد خبر: ۲۰۲۸۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ نیرو‌های واکنش سریع سودان به فرماندهی حمیدتی روز دوشنبه اعلام کرد که حملات هوایی ارتش سودان به شهرها، مناطق مسکونی و بازار‌ها صد‌ها کشته و هزاران زخمی در میان غیرنظامیان برجای گذاشت.

نیرو‌های واکنش سریع سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «این حمله همچنین منازل شهروندان را ویران و تأسیسات عمومی را به آوار تبدیل کرد».

به گزارش سودان تریبون، در این بیانیه آمده است: نیرو‌های واکنش سریع یک هواپیمای جنگی ارتش سودان را برای دومین بار متوالی در منطقه ابوحمامه در جنوب خارطوم سرنگون کردند.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان پنجشنبه گذشته در بازدید از مقر سرویس اطلاعاتی سودان گفت که «تلاش کادر اطلاعاتی ارتش سودان متوقف نشد. کار سرویس اطلاعاتی سودان و کارکنان آن از زمان آغاز درگیری نظامی با نیرو‌های پشتیبانی سریع در آوریل گذشته، قطع نشده است».

بیش از ۴ ماه است که درگیری‌های شدید و گسترده بین نیرو‌های ارتش سودان و نیرو‌های واکنش سریع در مناطق مختلف سودان که بیشتر آن‌ها در خارطوم پایتخت این کشور است، ادامه دارد.

طرف‌های عربی، آفریقایی و بین المللی نقش میانجی برای آتش بس در سودان را ایفا کردند، اما نتوانستند به توقف دائمی درگیری دست یابند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده