تلاش روسیه برای جمع آوری تسلیحات دوربرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تلاش روسیه برای جمع آوری تسلیحات دوربرد

مقام اطلاعاتی اوکراین گفت که روسیه تاکتیک حملات هوایی خود را تغییر داده و در تلاش است ذخایر بزرگی از تسلیحات دوربرد را برای حملات آتی به اوکراین جمع آوری کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 15
کد خبر: ۱۹۹۵۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام اطلاعاتی اوکراین روز دوشنبه گفت که روسیه در تلاش است ذخایر بزرگی از تسلیحات دوربرد را جمع آوری کند ودر حملات موشکی به اوکراین از آن‌ها استفاده کند.

 

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه»، «وادیم اسکیبیتسکی» مقام اطلاعاتی اوکراین گفت که روسیه در حال تغییر تاکتیک حملات هوایی خود است. وی گفت که تاکتیک‌های گلوله باران روسیه اخیرا تغییر کرده و آنها از انواع مختلفی سلاح در هنگام حملات هوایی استفاده می‌کنند.

 

این مقام اوکراینی افزود: «آنها به دنبال یافتن شکاف‌هایی هستند که سامانه‌های پدافند هوایی ما را دور بزنند.»

 

اسکیبیتسکی در پاسخ به سئوالی درباره افزایش تولید پهپادهای روسیه و احتمال هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین، گفت: «بله، تایید می‌کنم که در پاییز و زمستان، روسیه قصد دارد به زیرساخت‌های حیاتی ما به ویژه، بخشم انرژی حمله کند. برای این منظور روس‌ها در حال ذخیره سازی سلاح هستند. بنابراین، ما نیز باید حفاظت از شهرهای خود را آماده و تقویت کنیم.»

 

در همین رابطه، تولید یک نوع پهپاد کامیکازه در روسیه همزمان با ادامه نبرد این کشور با اوکراین آغاز شده است.

 

این پهپاد «گاستلو» نام دارد و با در نظر گرفتن خواسته‌های اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین که در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین کار می‌کنند، ساخته شده است.

 

روسیه اعلام کرده که این پهپاد توانایی پرواز در شب و ساعات تاریک را دارد. روسیه قصد دارد پنج هزار پهپاد در ماه را تولید کند. پهپادهای جدید به میزان یک سوم از قطعات روسی تشکیل شده و در آینده نزدیک سهم آنها به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند. پیشتر شرکت صنایع دفاعی «کرانشتاد» روسیه اعلام کرده بود که پهپادهای «سیریوس» و «اوریون» را به عنوان بخشی از سامانه‌های شناسایی و حمله که به طور مشترک با جنگنده‌ها کار می‌کنند، آزمایش کرده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده