علی‌آبادی: دولت در حال پیگیری مشکلات تولید کنندگان است-راهبرد معاصر
بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم سخنرانی رهبر انقلاب در «عیدغدیر» زنده پخش می‌شود سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رأی یکدیگر چقدر است؟ مخبر: شهید رییسی کمترین انتقاد را به دولتهای پیشین داشت امشب؛ چهارمین مناظره نامزدهای ریاست‌ جمهوری از رسانه ملی حمایت حزب اسلامی قانون از قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری شناسایی خانه‌های خالی عرضه مسکن را به تعادل می‌رساند تاکنون تخلف انتخاباتی در کلان شهر تهران ثبت نشده است سرلشکر موسوی: قوه قضاییه حرکت پرشتابی برای اقامه عدل و تأمین امنیت مردم در پیش گرفته است قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم پورمحمدی در نشست خبری: حتما در دولتم از امثال آقای پزشکیان استفاده می‌کنم

علی‌آبادی: دولت در حال پیگیری مشکلات تولید کنندگان است

وزیر صمت با بیان اینکه مشکلات تولید کنندگان در دولت در حال پیگیری است،‌ گفت: رئیس جمهور وقت مفصلی برای این موضوعات اختصاص می‌دهند و برای پیگیری آن دستگاه‌ها موظف هستند که اقدام کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباس علی‌آبادی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۵ مردادماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت،‌ گفت:‌ ما واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار انجام می دهیم. این اقدام در حال انجام است و تحول خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم به سمت خودروهای آینده برویم، نه خودروهای گذشته، ادامه داد: از جمله همین کاری که امروز انجام می‌دهیم و تعدادی از خودروهایی که اینجا هستند ماشین های وارداتی هستند، اما. خودروها ساخت داخل خواهند شد. همه خودروهایی که امروز مشاهده می‌کنید، برقی هستند. خودروها از طریق شرکت‌ها و موسسات مربوطه وارد می‌شود و ما فقط سیاست گذاری آن را انجام دادیم.

 

آیین‌نامه‌های واردات خودروهای دست دوم به دولت تقدیم شده است

وزیر صمت درباره واردات خودروهای دست دوم، گفت: من اطلاع ندارم و قرار نیست ما وارد کنیم و شرکت ها آن را وارد می کنند و آیین نامه های آن تقدیم دولت شده است.

علی‌آبادی درباره عزم دولت برای تولید خودروهای برقی، اظهار کرد: اوایل امسال رئیس‌جمهور بازدیدی داشتند و دستوراتی دادند مبنی بر اینکه این تحول در زمینه حمل و نقل فراهم شود. این تحول کلید خورده و در آستانه ورود به یک دوره تازه در بحث حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم. این موضوع فقط به تاکسی محدود نمی‌شود.

وی افزود:‌ امروز فقط تاکسی ها را رونمایی کردیم ولی به زودی در زمینه اتوبوس و موتورسیکلت و ماشین های عمومی هم رونمایی خواهیم داشت. این قدم برای شهر تهران است، زیرا تهران پایتخت کشور است و ۷۰ ایستگاه را در هفته دولت در شهریورماه و چند روز آینده افتتاح می کنیم. در حوزه موتورسیکلت نیز، امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد ولی انواع مختلف آن بزودی به بازار می آید.

 

مزایای استفاده از خودروهای برقی به روایت وزیر صمت

وزیر صمت درباره خودروهای برقی گفت: خودروسازهای داخلی،‌ خودروی برقی را عرضه خواهند کرد که مفید هستند. این خودروها، اولا فوق العاده اقتصادی هستند به خصوص تاکسی‌ها. تاکسی معمولی حدود ۹ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند و زمانی که این حجم از بنزین سوزانده می شود علاوه بر آلودگی، گرما ایجاد می کند.

وی درباره قیمت و نحوه عرضه خودروهای هیبریدی، بیان کرد: در حوزه خودروها و تاکسی‌های هیریدی باید آن را از خودروسازان سوال کنید. البته ما زمینه این کار را فراهم کردیم و تلاش کردیم تا با آوردن چند نمونه، آن‌ها را مشاهده کنند.

 

تاکسی‌های هیبریدی در تهران پلاک و عرضه می‌شوند

علی‌آبادی، از ورود تاکسی‌های هیبریدی به چرخه حمل‌ونقل عمومی خبرداد و افزود: خودروسازان داخلی به تدریج تاکسی‌های هیبریدی را در تهران پلاک و عرضه خواهند کرد، همچنین؛ ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می شوند.

وی درباره قیمت و نحوه عرضه خودروهای هیبریدی، بیان کرد: در حوزه خودروها و تاکسی‌های هیریدی باید آن را از خودروسازان سوال کنید. البته ما زمینه این کار را فراهم کردیم و تلاش کردیم تا با آوردن چند نمونه، آن‌ها را مشاهده کنند.

وزیر صمت ادامه داد: با توجه به اینکه ما در تعرفه‌ها در این خودروها به دلایلی که عرض کردم، همچون صرفه‌جویی سوخت و محیط زیستی. تعرفه‌های بسیار مخفف خواهیم داد، قیمت آن‌ها با قیمت درب کارخانه در سراسر دنیا متناسب خواهد بود.

 

دولت در حال پیگیری مشکلات تولید کنندگان است

علی‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره شورای رقابت و سازوکار آن،‌ بیان کرد: شورای رقابت نهادی است مستقل و تصمیم‌گیری این شورا زیر نظر وزارت صمت نیست. ما رویکردهای خود را به شورای رقابت منتقل کرده‌ایم و امیدوار هستیم تا در تفاهم با یکدیگر شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جلسه اخیر تولیدکنندگان با رئیس‌جمهور، افزود: تولیدکنندگان مشکلات متنوعی دارند که منحصر به چند تولیدکننده نیست و این دیدار به صورت نمادین صورت گرفت. آقای رئیس‌جمهور، زمان مفصلی برای این موضوعات اختصاص می‌دهند و برای پیگیری آن، دستگاه‌ها موظف به اقدام هستند.

وزیر صمت تاکید کرد: مشکلات تولید کنندگان در دولت در حال پیگیری است.

 

در حال بازبینی سامانه‌های اقتصادی هستیم

علی‌آبادی گفت: یکی از پدیده‌هایی که با آن مواجه هستیم و باید حتماً به آن بپردازیم سامانه‌های اقتصادی کشور است، همچون سامانه‌ تجارت. سامانه تجارت بایستی به صورت یکپارچه به نحوی عمل کند که ما اطمینان پیدا کنیم که یارانه تخصیص یافته به ملت، قاچاق نشود. به طور مثال؛ شما گوشت یارانه‌ای را وارد می‌کنید و سپس از طریقی خریداری می‌شود. اما، شاهد هستیم که برخی اوقات این کالاهای یارانه در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که مشمول آن نیستند.

وی افزود: سامانه‌های مختلف بر این اساس در حال بازبینی هستند. تعداد بسیار زیادی سامانه داریم که باید به یکدیگر متصل شده و به صورت یکپارچه دربیایند. این اقدام در حال انجام است و باید با صبوری و فرهنگ سازی و مراقبت همه مردم این کار به سرانجام برسد. البته این کار نیاز به همکاری مردم هم دارد.

علی‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی سامانه‌های فروشگاهی عنوان کرد: ما در بخش فروشگاهی نواقصی داریم که امیدواریم برطرف شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده