تحریم روسیه علیه انگلیس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تحریم روسیه علیه انگلیس

روسیه فهرست تحریم‌ها علیه مقامات انگلیسی و متخصصان رسانه‌ای را گسترش می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 19
کد خبر: ۲۰۰۲۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که «مسکو در واکنش به سیاست لندن، ۵۴ شهروند انگلیسی را در فهرست تحریم قرار داده است».

 

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرد: در واکنش به رفتار تهاجمی ضدروسی لندن که در چارچوب آن سازوکار تحریم‌های یکجانبه علیه شهروندان کشورمان و فعالان اقتصادی محلی اعمال می‌شود، تصمیمی اتخاذ شد تا دامنه فهرست ممنوعیت ورود به روسیه را گسترش دهد.

 

نمایندگانی از تشکیلات سیاسی، نهاد‌های قوه مجریه، جامعه حقوقی و حرفه‌ای و مطبوعات انگلیس (در مجموع ۵۴ نفر) شامل این تحریم ها می‌شوند. به ویژه، در این فهرست، لوسی فریزر، وزیر فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس که بر انزوای ورزش بین‌المللی از روسیه تاکید دارد و آنابل گلدی، معاون وزیر دفاع انگلیس دیده می‌شود.

 

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که « کریم خان، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی که در صدور حکم بازداشت علیه رئیس جمهور روسیه نقش دارد نیز در این فهرست گنجانده شده است».

 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌ها شامل کارمندان و خبرنگاران رسانه‌های انگلیسی نیز می‌شود که نماینده ساختار‌های رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی، گروه رسانه‌ای گاردین و دیلی تلگراف هستند.

 

بیانیه وزارت خارجه روسیه در پایان اعلام کرد: «کار برای گسترش فهرست روسیه در پاسخ به اقدامات مقامات انگلیس ادامه خواهد یافت.»/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده