آیت الله سیستانی در دیدار با آیت الله جوادی آملی: نگاه ما به حوزه علمیه قم، هیچ تفاوتی با نگاه‌مان به حوزه نجف ندارد سرلشکر باقری: ممکن است دشمنان آغازگر یک درگیری باشند، اما پایان درگیری، زمان و مکان درگیری را ایران مشخص خواهد کرد پزشکیان: ایران و ازبکستان پاره‌های یک پیکرند سخنگوی دولت: سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران در دستور کار است پزشکیان: مهم‌ترین مشکل در محیط زیست نبود برنامه جامع است بازدید سرلشکر باقری از کارخانه‌های نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ظریف: اگر توافق نشود، مقصرش طرف آمریکایی است پزشکیان: در مذاکره جدی و به‌دنبال توافق هستیم، اما کنارگذاشتن تأسیسات هسته‌ای قابل‌قبول نیست بررسی تنش هند و پاکستان و حادثه بندر رجایی در کمیسیون امنیت ملی سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح برای هر شرایطی آمادگی کامل دارند اراذل و اوباش در لیست قرمز مجلس «مدنی‌زاده»، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت اقتصاد شد واکنش ولایتی به برنامه آمریکا برای تغییر نام خلیج فارس پنجشنبه در کدام استان‌ها تعطیل شد؟ سخنگوی دولت: «خلیج فارس» فقط یک نام جغرافیایی نیست، بخشی از هویت تاریخی ملت ایران است

سوال مجلس از صحرایی درباره اعتراضات رتبه بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش در خصوص چگونگی اعمال تأثیر قطعی معدل در نتایج کنکور و رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان ، گفت: نماینده سئوال کننده از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع نشد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 21
کد خبر: ۲۰۰۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت: در نشست امروز سوال خانم مقصودی نماینده بروجرد از وزیر آموزش و پرورش با حضور آقای صحرایی و معاونان وی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نماینده سوال کننده 3 سوال را مطرح کرد، افزود: سوال نماینده سوال کننده در خصوص تاثیر معدل در پذیرش دانشجو، رتبه بندی معلمان شاغل و بازنشسته و انتصابات سیاسی و استخدام های غیربومی بود که با پاسخ وزیر آموزش و پرورش همراه شد.

فلاحی عنوان کرد: در خصوص بخش اول سئوال، با توجه به تفاوت فاحش کیفیت مدارس در تدریس، امکانات آموزشی و همچنین تشریحی بودن سوالات امتحانات نهایی، این سوال از نماینده سئوال مطرح شده است و وزیر آموزش و پرورش نیز پاسخ‌های خود را ارائه و عنوان کرد که باید تحلیل دقیقی از نتایج کنکور و روش جدید برگزاری کنکور داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: برای ارزیابی نهایی نحوه برگزاری کنکور نظر قطعی وجود ندارد چراکه نتایج نیاز به تحلیل و بررسی دارد که با سال‌های گذشته چه تفاوتی داشته و آیا به نفع مناطق محروم بوده یا به ضرر؛ این مصوبه متعلق به شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و ما از همان ابتدا به آن انتقاد داشتیم ولی برای بررسی دقیق کارشناسی باید نتایج تحلیل و بررسی شود.

فلاحی همچنین درباره بخش دوم سئوال مطرح شده در نشست امروز کمیسیون نیز خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در نشست امروز کمیسیون، اعتراض معلمان نسبت به رتبه بندی در هیأت های ممیزه در حال بررسی است و سهم دولت به صندوق بازنشستگی نیز باید پرداخت شود. نهایتا نماینده سئوال کننده از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

وی افزود: در بخش دیگری از نشست امروز بررسی عملکرد قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون قرار داشت که در این زمینه باید 17 قانون دیگر به تصویب برسد؛ ضمن اینکه کمیسیون آموزش نیز برای اجرای سند تحول در قانون بودجه اعتبار ویژه در نظر گرفته است و این سند باید اجرایی شود./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
0
وزارت آموزش و پرورش به تعهداتش در خصوص رتبه‌بندی معلمان عمل نکرد و موجب بی اعتمادی معلمان شد و این یعنی پاشید ن نمک بر زخم معلمان
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار