نفت ارزان شد-راهبرد معاصر

نفت ارزان شد

احتمال ازسرگیری صادرات نفت عراق از پایانه جیهان ترکیه قیمت نفت را در بازارهای جهانی کاهش داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 22
کد خبر: ۲۰۰۸۳۹

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت، زیرا بازار در انتظار است تا ببیند که صادرات نفت عراق از پایانه جیهان از سرگرفته خواهد شد یا نه و این امر می‌تواند کمی عرضه ایجاد شده توسط اوپک پلاس در بازار را جبران کند.

در عین حال، اقتصاد متزلزل چین بر چشم‌انداز تقاضا تاثیر گذاشته است.

هر بشکه نفت برنت با 28 سنت کاهش 84.18دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 4 سنت کاهش 80.68دلار معامله شد.

برایان مارتین و دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ANZ در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: «نفت تلاش می‌کند تا قیمتش را در اثر نشانه‌های کمی عرضه بالا نگه دارد.»

یک منبع آگاه در وزارت نفت عراق به رویترز گفت، حیان عبدالغنی، وزیر نفت این کشور به آنکارا پایتخت ترکیه سفر کرده تا در مورد چندین موضوع از جمله از سرگیری صادرات نفت کشورش از طریق پایانه نفتی جیهان بحث و گفتکو کند.

ترکیه در 25 مارس پس از حکم داوری اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، صادرات روزانه 450 هزار بشکه نفت عراق از طریق خط لوله عراق-ترکیه را متوقف کرد.

از طرفی، تیرگی چشم‌انداز اقتصادی چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، همچنان به قیمت نفت فشار می‌آورد و افزایش نگرانی‌ها در مورد تقاضای سوخت ادامه دارد.

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان تخمین زدندف رشد تقاضا برای سوخت‌های خودرو در جهان در هفته منتهی به 12 آگوست نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 0.6 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

آمارهای اولیه رویترز نشان داد، احتمال برای کاهش ذخایر بنزین و نفت خام آمریکا در هفته گذشته، مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است. آمارهای غیررسمی امروز منتشر خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی، بازوی آماری وزارت انرژی آمریکا قرار است، آمار خود را روز چهارشنبه منتشر کند.

بازار همچنین بر آمارهای اولیه شاخص مدیران خرید آمریکا در ماه آگوست و نشست سالانه اقتصادی فدرال رزرو در جکسون هول متمرکز شده است.

آمارهای اقتصادی اخیر آمریکا در هفته‌های اخیر، انتظار برای افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده