صدور ۱.۸ میلیون گذرنامه عادی و زیارتی-راهبرد معاصر

صدور ۱.۸ میلیون گذرنامه عادی و زیارتی

فرمانده کل انتظامی کشور ازتوافق با عراق برای پذیرش تایید عبور زائران از طرف ایران در مرز مهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 25
کد خبر: ۲۰۱۲۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار احمدرضا رادان در بازدید معاون اول رئیس جمهور از قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی گزارشی از آخرین وضعیت خدمات دهی به زائران ارائه داد و توافق با عراق برای پذیرش تایید عبور زائران از طرف ایران در مرز مهران، کاهش زمان تایید گذرنامه در باجه خروج و ارائه گذرنامه‌های زیارتی را از جمله اقدامات جدید فراجا در سال جاری برای تسهیل سفر زائران اربعین بیان کرد.

وی گفت: تامین نظم و امنیت، مدیریت ترافیک از مبدا تا مرز، ارائه خدمات گذرنامه و مدیریت جمعیت بر اساس ظرفیت پایانه‌های کشور از جمله وظایف مهم نیروی انتظامی در ایام اربعین بوده که تمام تلاش خود را برای انجام اصولی و بهینه این ماموریت‌ها انجام داده ایم.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: از ابتدای ماه محرم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست برای صدور یا تمدید گذرنامه وجود داشته که بر اساس آن یک میلیون گذرنامه عادی و ۸۰۰ هزار گذرنامه زیارتی صادر شده است همچنین از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار نفر از مرز‌های ایران خارج و ۱۳۰ هزار نفر وارد شده اند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون اول رئیس‌جمهور در این بازدید در ارتباط مستقیم و ویدئویی با مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه، تمرچین، باشماق، خسروی، میرجاوه و برخی محور‌های مواصلاتی در جریان آخرین وضعیت تردد زوار قرار گرفت.

در این ارتباط مستقیم پیشنهاداتی در خصوص تسهیل عبور و مرور اعم از توجه بیشتر به سرویس حمل و نقل شبانه، مدیریت پارکینگ ها، تکمیل برخی محور‌های مواصلاتی و مدیریت حمل و نقل در زمان برگشت زوار، ارائه و مقرر شد برای اجرا در ستاد مرکزی اربعین طرح شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین پس از این بازدید با حضور در اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، از نزدیک، از روند فعالیت این مرکز بازدید کرد و ضمن گفتگو با مردم، در جریان روند اقدامات این مجموعه قرار گرفت. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده