رویارویی خطرناک هواپیماهای ائتلاف آمریکا با جنگنده روسی در سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رویارویی خطرناک هواپیماهای ائتلاف آمریکا با جنگنده روسی در سوریه

وزارت دفاع روسیه است روز جمعه از رویارویی خطرناک جنگنده‌های اف-۳۵ ائتلاف آمریکا با جنگنده روسیه‌ای در سوریه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 26
کد خبر: ۲۰۱۳۰۹

به گزارش راهبرد معاصر، مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه که یکی از نهادهای زیرمجموعه وزارت دفاع روسیه است روز جمعه از رویارویی خطرناک جنگنده‌های اف-۳۵ ائتلاف آمریکا با جنگنده روسیه‌ای در سوریه خبر داد.

 

این مرکز در بیانیه‌ای گزارش داد: «ساعت ۹:۳۲ صبح ۲۵ اوت دو جنگنده اف-۳۵ ائتلاف آمریکا به طرز خطرناکی به یک هواپیمای سوخو-۳۵ نزدیک شدند.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «هواپیمای روسیه در حال حرکت در طول مرز جنوبی سوریه در ارتفاق ۶۵۰۰ متری در منطقه التنف بود. خلبان روسیه‌ای با مانور حرفه‌ای و انجام اقدامات به موقع از برخورد هواپیماها جلوگیری کرد.»

 

سخنگوی این مرکز گفته هواپیماها و پهپادهای متعلق به ائتلاف آمریکا در منطقه التنف شرایط خطرناکی ایجاد می‌کنند. او گفت پهپادهای ائتلاف در طول روز جمعه ۱۱ بار پروتکل‌های عدم تنش را نقض کردند.

 

نیروهای آمریکایی مناطق نفت‌خیز شرق و شمال شرقی سوریه را اشغال کرده‌اند. دولت سوریه بارها بر ضرورت خروج هر چه سریعتر نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرده اما آمریکا همچنان به بهانه مبارزه با داعش از انجام این کار اجتناب می‌کند.

 

به‌رغم تلاش‌های آمریکا برای پنهان نگاه داشتن مقاصد اصلی از حضور نظامیان این کشور در سوریه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود نیروهای آمریکایی برای استفاده از چاه‌های نفت در سوریه حضور دارند.

 

دولت دمشق بارها با ارائه مدارک مستند سرقت نفت سوریه توسط آمریکا را فاش کرده است. دمشق همواره اعلام می‌کند که آمریکا پس از سرقت نفت سوریه آن‌ها را از گذرگاه‌های غیرقانونی در شرق سوریه به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق می‌کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده