اعلام مفاد توافق امنیتی میان عراق و ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعلام مفاد توافق امنیتی میان عراق و ایران

مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق امروز از مفاد توافق امنیتی میان این کشور و ایران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 28
کد خبر: ۲۰۱۸۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ هشام الرکابی مشاور رسانه‌ای نخست وزیر عراق امروز از توافق با ایران در زمینه گروه‌های مسلح در شمال عراق خبر داد و گفت: توافق امنیتی شامل ۳ بند و عبارت است از جلوگیری از نفوذ افراد مسلح پس از استقرار گارد مرزی، تحویل افراد تحت تعقیب پس از صدور حکم بازداشت قانونی و خلع سلاح و برچیدن پایگاه‌ها. توافق با ایران پیامی برای کشور‌های همسایه است مبنی بر اینکه عراق حضور گروه‌های تهدیدکننده کشور‌های همسایه را نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد: توافق با ایران درباره گروه‌های مسلح در شمال عراق موضوع تازه‌ای برای عراق نیست. این توافق بیانگر دیدگاه عراق و پیامی به کشور‌های همسایه مبنی بر رد تهدید امنیت و حفظ خاک آن‌ها توسط گروه‌های مسلح است.

الرکابی افزود: عراق در قبال موضوع تهدید کشور‌های همسایه توسط گروه‌های مسلحی که از مرز‌های عراق یا نقاط دور از کنترل حکومت برای تهدید دیگران استفاده می‌کنند، مواضع ثابت و روشنی دارد.

این مقام عراقی ادامه داد: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بار‌ها درباره غیر قابل قبول بودن استفاده از خاک عراق برای عملیات این گروه‌ها و تبدیل آن به مبدأ هدف قرار دادن کشور‌های همسایه، اظهار نظر رسمی کرده است.

وی افزود: عراق مایل به روابط مستحکم با کشور‌های همسایه است. عراق به این روند ادامه خواهد داد و مانع از حضور گروه‌های مسلح تهدید کننده امنیت کشور‌های همسایه خواهد شد. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده