رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط میگ۳۱ روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط میگ۳۱ روسیه

وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا نزدیک حریم هوایی خود و بیرون راندن آن از منطقه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 19
کد خبر: ۲۰۴۶۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب به وقت تهران از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا نزیدک حریم هوایی خود خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک جنگنده «میگ-۳۱» را برای رهگیری هواپیمای جاسوسی «پی-۶ پوسیدون» نیروی دریایی آمریکا که به حریم هوایی این کشور بر فراز دریای «بارنتس» نزدیک می‌شد، اعزام کرد.

 

این جنگنده روسیه با حضور به موقع خود هواپیمای جاسوسی روسیه را مجبور به ترک منطقه کرد. وزارت دفاع آمریکا تاکنون در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

 

میگ-۳۱ یک هواپیمای رهگیر مافوق صوت است. این جنگنده از یک رادار بمراتب پیشرفته تر از رادر-میگ ۲۵ برخوردار است که از فن آوری تغییر فازهای امواج رادار بهره می‌برد و دارای یک موشک هدایت راداری با دستکم دو برابر برد «موشک آر ۴۰» است.

 

آمریکا و متحدان این کشور با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده اند.

 

اخیرا نیز رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند.جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند.

 

هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰ به این سو پروازهای شناسایی خود را نزدیک مرز روسیه تشدید کرده‌اند. مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو نزدیک مرز این کشور، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

 

یک ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا اخیرا گفت که نیروهای هوایی روسیه و چین در رهگیری‌ هواپیماهای آمریکایی جسورتر شده و دیگر ترسی از ناوگان هوایی پیر آمریکا ندارند.

 

«مارک کلی» از فرمانده‌هان ارشد نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه در مجمع سالانه هوا، فضا و سایبری هوایی در شهر «واشنگتن دی سی» گفت: «نه تنها نیروی هوایی آمریکا کوچکتر و قدیمی‌‌تر می‌شود، بلکه چین و روسیه نیز سرمایه گذاری زیادی در ناوگان خود انجام داده‌اند.»

 

چندی قبل نیز فرمانده نیروی هوایی آمریکا اذعان داشت که نیروی هوایی این کشور آماده مقابله با تهدیات هوایی چین و روسیه نیست. «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا اذعان داشت که نیروی هوایی این کشور آماده مقابله با تهدیدات روسیه و چین نیست/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده