کرملین خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کرملین خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه شورای امنیت برای رسیدن به حداکثر کارایی نیاز به تحول دارد، گفت که البته این امر مستلزم اتفاق‌نظر همه اعضای آن است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 18
کد خبر: ۲۰۴۴۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) بر لزوم اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

 

پسکوف طی نشست خبری در کرملین با بیان اینکه شورای امنیت برای رسیدن به حداکثر کارایی نیاز به تحول دارد، گفت که البته این امر مستلزم اتفاق‌نظر همه اعضای آن است.

 

پیش از این، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد موضوع ایجاد تغییرات در ساختار شورای امنیت را در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف در ادامه توضیح داد: «شورای امنیت واقعاً نیازمند تحول است تا اثربخشی این نهاد بین‌المللی بسیار مهم به حداکثر برسد. البته این امر مستلزم اجماع همه شرکت‌کنندگان و فراگیری بیشتر، از نظر مشارکت دقیقاً آن دسته از دولت‌هایی است که نقشی مضاعف بر عهده گرفته‌اند و تأثیر بسیار بیشتری بر امنیت و اقتصاد جهانی دارند».

 

وی در پاسخ به سوالی برای اظهارنظر درباره اظهارات کربی، تاکید کرد که این روند نیازمند مذاکرات پیچیده و احتمالا طولانی است، اما گفتگوها برای تغییر ساختار شورای امنیت باید آغاز شود و روسیه بیش از یک بار در مورد این موضوع صحبت کرده است.

 

سخنگوی کرملین در ادامه به اظهارات «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان درباره شرایط آغاز مذاکرات صلح در اوکراین که گفته بود لازم است نیروهای روسیه به طور کامل عقب‌نشینی کنند، واکنش نشان داد.

 

به نوشته اسپوتنیک، پسکوف در این‌باره توضیح داد: «اینها افکار شولتز هستند. این افکار به وضوح نشان می‌دهد که طرف آلمانی وضعیت واقعی میدانی را درک نمی‌کند».

 

پیش از این، نماینده مسکو در سازمان ملل با بیان اینکه نتیجه نشست شورای امنیت با حضور رئیس جمهور اوکراین «صفر» خواهد بود، گفت که این نمایش سیاسی دیگری با ایفای نقش زلنسکی است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده