تشکر نتانیاهو از خدمات ترامپ به رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر

تشکر نتانیاهو از خدمات ترامپ به رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دونالد ترامپ و اقداماتش در دوران ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت کرده و گفته است اقداماتی که وی در آن دوران برای این رژیم انجام داده را به هیچ عنوان فراموش نمی‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 24
کد خبر: ۲۰۵۳۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان، ضمن یادآوری دوران پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شکست ترامپ عنوان کرده که از ترامپ به دلیل نفرینی که علیه من به دلیل تبریک‌گفتنم به بایدن عنوان کرد به هیچ وجه ناراحت نیستم.


نتانیاهو گفته است که من یاد گرفته‌ام تنها در مورد سیاست‌های افراد قضاوت کنم و بر این اساس از رئیس جمهور سابق آمریکا بسیار هم قدردانی می‌کنم.


ترامپ زمانی که بنیامین نتانیاهو پیروزی بایدن در انتخابات 2020 آمریکا را تبریک گفت او را مورد انتقاد شدید قرار داده و به وی تاخت. او در رابطه با این اقدام نتانیاهو گفته بود: نتانیاهو خیلی سریع عمل کرد. سریع‌تر از هر کسی. من از آن زمان با او صحبت نکرده‌ام. لعنت به او! با این حال نتانیاهو اکنون می‌گوید از نفرین ترامپ ناراحت نشده و به آن اهمیت نمی‌دهد.


نخست وزیر اسرائیل از سیاست‌های ترامپ در قبال رژیم صهیونیستی قدردانی کرده و گفته است: نباید فراموش کنیم که این ترامپ بود که سفارت اسرائیل را به بیت المقدس منتقل کرد، آنجا را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. او بود که حاکمیت ما را بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخت و از توافق فاجعه باری که با ایران بسته شده بود، خارج شد.


او همچنین گفته است: به اندازه کافی در زندگی سیاسی وقت گذرانده‌ام تا احساسات خود را کنترل کنم و به مواضع اساسی رهبران و متحدانشان نگاه کرده و به آنها احترام بگذارم.


دونالد ترامپ به دلیل روابط نزدیکی که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش با نتانیاهو برقرار کرده بود، در بسیاری از موارد با حمایت‌های نادرست خود از عملکرد نتانیاهو سیاست دهه‌های گذشته آمریکا را به کلی معکوس کرد. جالب اینجاست که ترامپ پس از نفرین نتانیاهو و ماجرای قهرش به مدت دو سال با وی مجددا پس از پیروزی دوباره نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی تبریک گفت.


نفرین ترامپ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زمانی عنوان شد که وی به شدت دنبال اثبات این موضوع بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقلب رخ داده و بایدن نمی‌تواند رئیس جمهور این کشور شود. تبریک نتانیاهو به بایدن بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هر چند بسیار دیرتر از سایر رهبران و مقامات سیاسی جهان ابراز شد، اما خشم شدید ترامپ را به همراه داشت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار