بغداد: تمام مبادلات تجاری داخلی عراق به جای دلار با دینار انجام می‌شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بغداد: تمام مبادلات تجاری داخلی عراق به جای دلار با دینار انجام می‌شود

رئیس بانک مرکزی عراق خبر داد که از سال آینده تمام مبادلات تجاری داخلی و غیرآن، به جای دلار با دینار عراقی صورت خواهد گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 24
کد خبر: ۲۰۵۴۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، «علی العلاق» رئیس بانک مرکزی عراق گفت که بغداد در تلاش است تا کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان بانک‌های عراقی و همتایان خارجی خود در روابط تجاری پیدا کند.

 

وی در ادامه سخنانش گفت: «سال آینده تمام مبادلات تجاری داخلی و غیر آن، به جای دلار با دینار عراقی صورت خواهد گرفت».

 

دولت عراق در تلاش است تا با اجرای اقدامات جدی‌تر و اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر علیه بانک‌ها روند کنونی ارزش دینار عراق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند.

 

چند ماهی است که ارزش دینار در برابر دلار روندی نزولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته و همین امر باعث شده تا شاهد افزایش شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی در عراق و نارضایتی مردم این کشور باشیم. دلیل کاهش ارزش دینار قاچاق ارز در این کشور است.

 

بانک مرکزی عراق اخیرا از بانک‌ها و صرافی‌های این کشور خواسته تا با استفاده از دوربین عکس تمام مشتریان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند.

 

دولت عراق در ماه مارس تصمیم بانک مرکزی این کشور برای تعیین نرخ رسمی برابری دینار با دلار روی رقم 1300 دینار به ازای هر دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأیید کرد، اما در حال حاضر در بازار عراق و اقلیم کردستان برابری دینار با دلار به بالای 1500 دینار رسیده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار