استاندار: وضعیت ذخایر سد‌های تامین‌کننده آب تهران مناسب نیست اطلاعیه بانک مرکزی؛ پیگیری مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در طرح‌های ملی ۱۴۰۴ قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۴ مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۴ قیمت جدید طلای ۱۸ عیار در ۵ فروردین ماه ۱۴۰۴/طلا در نقطه اوج ایستاد جزییات واریز میلیونی دولت؛ مشمولان دریافت یارانه جدید مشخص شدند قیمت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۴ جزئیات واریز اعتبار سبد غذایی مادران باردار واریز کمک هزینه «سبد غذایی» مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار نیازمند/ شارژ ۱.۲ میلیون تومانی حساب سرپرستان خانوار جزئیات اجرای فاز دوم کالابرگ اعلام شد قیمت امروز طلا و سکه / سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۹۷ میلیون قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۴ +جدول اطلاعیه مهم وزارت کار؛ اعتبار کالابرگ الکترونیکی تا چه تاریخی قابل استفاده است؟ قاچاق ۱۵۰ میلیون لیتر سوخت در پوشش اظهارنامه هیدروکربن حداقل حقوق بازنشسته‌ها برای سال ۱۴۰۴ اعلام شد

شکایت تخلفات بانکی در سامانه بانک مرکزی ثبت می شود

مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی، شکایات خود را نسبت به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کنند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 28
کد خبر: ۲۰۶۰۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، سامانه پاسخگویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» به منظور تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است. افراد می‌توانند برای طرح شکایات، درخواست‌ها، گزارش‌ها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادات با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

 

بانک مرکزی در اطلاع‌رسانی‌های مکرر خود اعلام کرده است که مردم می‌توانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند.

 

مراحل ثبت شکایت نسبت به بانک‌ها و موسسات در سامانه بانک مرکزی

- ابتدا موضوع مورد شکایت خود را باید به واحد‌های بازرسی و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک یا موسسه مربوطه منعکس کنید.

- در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب و یا اعتراض به پاسخ بانک عامل، مراتب را همراه با مستندات مربوط به آن در سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی ثبت کنید.

- طرح شکایت باید توسط خود فرد و یا وکیل قانونی او مطرح شود و درج کامل مشخصات فردی و اطلاعات شعبه بانک یا موسسه اعتباری الزامی است.

- نتیجه درخواست خود را می‌توانید با استفاده از کد رهگیری مربوط به آن و در صفحه پیگیری درخواست مشاهده کنید.

- برای ثبت شکایت به لینک مقابل مراجعه کنید: سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی.

از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند:

هر گونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.

تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری. (پس از تکمیل مدارک ظرف مدت ۱۰ روز کاری باید پرداخت شود)

دریافت وثایق نقدی برای پرداخت تسهیلات و یا مسدود کردن بخشی از مبلغ وام.

درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار