خنجر قدیمی ۳ میلیاردی سر قرار فروش به سرقت رفت!-راهبرد معاصر

خنجر قدیمی ۳ میلیاردی سر قرار فروش به سرقت رفت!

رئیس پلیس آگاهی از دستگیری عامل سرقت از فروشندگان سایت‌های آگهی اینترنتی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 30
کد خبر: ۲۰۶۳۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار کارآگاه علی، ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری موتورسواری که از فروشندگان سایت‌های آگهی اینترنتی سرقت می‌کرد خبر داد و گفت: تا کنون ۳ مالباخته شناسایی شده‌اند.

سردار علی، ولی پور گودرزی در توضیح این خبر بیان داشت: با اعلام سرقت یک «قبضه خنجر قدیمی با قدمت ۱۵۰ سال» از فروشنده سایت آگهی‌های فروش اینترنتی توسط ۲ موتورسوار، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شاکی با حضور در پایگاه چهارم این پلیس بیان داشت، با ثبت آگهی فروش یک قبضه خنجر قدیمی به ارزش ۳ میلیارد ریال فردی با بنده تماس گرفته و پس از کمی گفتگو در خصوص مورد معامله در نهایت محل تحویل کالا در پاسداران تعیین و مقرر شد که خریدار پس از رؤیت کالا مبلغ ۳ میلیارد ریال به حسابم انتقال وجه دهد، اما خریدار پس از رؤیت کالا از یک لحظه غفلت بنده سوء استفاده و بلافاصله سوار بر موتورسیکلتی که با همراهی راکب آن به محل معامله مراجعه کرده بود، شده و هر ۲ موتورسوار به سرعت از محل گریختند.

این مقام ارشد انتظامی متذکر شد: در تحقیقات میدانی و تصاویر به دست آمد از متهمان در محدوده جغرافیایی جرم، مشخصات ظاهری متهم اصلی پرونده شناسایی و با تطبیق چهره وی با آلبوم مجرمان در نهایت هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد و پس از هماهنگی‌های قضائی متهم اصلی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سردار گودرزی به تجمیع پرونده‌های مشابه در این خصوص اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان به دست آمد متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف مرتکب جرائم مشابه به همین شیوه شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران از اعتراف متهم به ۳ فقره سرقت و شناسایی سایر مالباختگان خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال به سرقت رفته در این ۳ پرونده را بیش از ۶ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات پلیسی، اولین متهم پرونده برای اخذ دستور قضائی به دادسرا روانه شد و کشف جزئیات پرونده و دستگیری موتورسوار متواری، کماکان در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار دارد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده