آمریکا، عملیاتش را با مشارکت تنها ۳ کشور در خلیج فارس آغاز کرد!-راهبرد معاصر

آمریکا، عملیاتش را با مشارکت تنها ۳ کشور در خلیج فارس آغاز کرد!

در حالی که جامعه بین المللی نسبت به عواقب تشدید نظامی‌سازی در خلیج فارس و احتمال رویارویی احتمالی میان تهران و واشنگتن هشدار داده است، وزیر دقاع آمریکا از آغاز عملیات دریایی ائتلاف به رهبری این کشور در خلیج فارس خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ بالاخره و پس از ماه‌ها اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ضرورت ایجاد ائتلافی دریایی برای حفاظت از کشتی‌ها در تنگه‌ی هرمز و پس از عدم استقبال شمار وسیعی از کشورها من جمله آلمان و فرانسه جهت حضور در این ائتلاف، وزیر دفاع آمریکا از شروع عملیات این ائتلاف در خلیج فارس سخن به میان آورد.

 

اسپر چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبر در پنتاگون گفت: خوشبختم که آغاز عملیات دریایی را اعلام کنم.

 

وی با بیان اینکه رایزنی‌ها برای مشارکت کشورهای بیشتر در ائتلاف دریایی ادامه دارد، ‌اعلام کرد که تنها انگلیس، استرالیا و بحرین در این عملیات دریایی حضور دارند.

 

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شد که این عملیات دو هدف را دنبال می کند، نخست تامین آزادی در عبور و مرور کشتی های تجاری در خلیج فارس و دوم مقابله با اقدامات تحریک آمیز احتمالی و جلوگیری از درگیری در منطقه.

 

وی تصریح کرد که هفته آینده به اروپا سفر می کند.

 

وزیر دفاع آمریکا، چین را تهدید نخست آمریکا دانست و گفت، روشن است که چین در یک استراتژی عمدی به دنبال تضعیف ثبات منطقه است.

 

با وجود تلاش های دولت ترامپ در ترغیب کشورهای مختلف برای پیوستن به طرح موسوم به «ائتلاف دریایی خلیج فارس» تاکنون شمار اندکی از کشورهای مختلف حتی همپیمان آمریکا به این ائتلاف پیوسته اند و بسیاری از کشورهای مهم و تأثیرگذار جهان، کاخ سفید را در اجرای این طرح ضدایرانی همراهی نکرده اند. و این امر نشان از عدم موفقیت ایالات متحده در تحقق چنین طرحی است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار