پوتین ۷۱ ساله شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پوتین ۷۱ ساله شد

ولادیمیر پوتین امروز ۷۱ ساله شده و بیستمین سالگرد تولد خود در سمت ریاست جمهوری روسیه را البته در یک روز کاری می‌گذراند، ضمن اینکه ۷۹ درصد از روس‌ها از او به عنوان رئیس جمهور کشورشان حمایت می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 07
کد خبر: ۲۰۷۲۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری «تاس» در گزارشی ویژه یادآور شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز، شنبه، 71-مین سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد.

 

در سال جاری، برای بیستمین بار است که پوتین در سمت ریاست جمهوری روسیه این روز را می گذراند. البته با وجودیکه شنبه یک روز تعطیل است، ولی برای پوتین یک روز کاری خواهد بود: رهبر روسیه به همراه روسای جمهوری قزاقستان و ازبکستان (قاسم جومارت توکایف و شوکت میرضیایف) در مراسم رسمی آغاز ارسال گاز روسیه به ازبکستان از طریق خاک قزاقستان شرکت خواهند کرد.

 

بطور معمول جشن تولد پوتین در حلقه‌ای کوچک و در میان اعضای خانواده او برگزار می‌شود. به گفته رئیس جمهور، این بهترین راه برای شروع سال "شخصی" برای هر فرد "صرف نظر از موقعیت رسمی او است". پوتین همواره سعی کرده از توجه غیرضروری به این موضوع اجتناب کند. وی معتقد است: "این روز تولد من است، یک تعطیلات ملی نیست. به نظر من در اهمیت این رویداد نباید اغراق کرد."

 

این خبرگزاری یادآور شده، بر اساس معیارهای عرصه جهانی، پوتین «میانگین سنی طلایی» را بعنوان یک سیاستمدار دارد. به عنوان مثال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه نوامبر تولد 81 سالگی خود را جشن می‌گیرد. رهبران جهانی با سن بیشتر هم وجود دارند.

 

ضمن اینکه در کشورهای مستقل مشترک المنافع، سران کشورها نه تنها از نظر دیدگاه‌های کلیدی، بلکه از لحاظ سنی نیز به پوتین نزدیک یا تقریباً یکسان هستند. امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در 5 اکتبر تولد 71 سالگی خود را جشن گرفت و توکایف، همتای قزاقستانی او در ماه مه آینده به همین سن خواهد رسید.

 

تاس افزوده، ولادیمیر پوتین تقریباً برای یک ربع قرن است که به عنوان خبرساز شماره 1 در سطح بین المللی باقی مانده است. ضمن اینکه رئیس جمهور روسیه از لحاظ میزان اعتماد مردمی نیز در بالاترین سطح جهانی قرار دارد.

 

اکثر شهروندان روس به توانایی پوتین برای تضمین ثبات کشور اطمینان دارند

در خبر دیگری آمده است: داده‌های بدست آمده از نظرسنجی مرکز سنجش افکار عمومی سراسری روسیه که شب گذشته در وب سایت این سازمان منتشر شده، نشان داده است که اکثریت شهروندان روس (یعنی 79 درصد آنها) در این خصوص اتفاق نظر دارند که ولادیمیر پوتین برای پست ریاست جمهوری فدراسیون روسیه مناسب ترین فرد در مقایسه با سایر سیاستمداران این کشور است و از او حمایت می‌کنند.

 

طبق این اطلاعات، سه چهارم مردم روسیه (74 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی) به توانایی پوتین برای تضمین ثبات روسیه و توسعه این کشور اطمینان کامل دارند. به عقیده 72 درصد از روس‌ها، ولادیمیر پوتین کارهای زیاد و ارزشمندی برای کشور و مردمش انجام داده است، البته 21 درصد با این دیدگاه موافق نیستند.

 

علاوه بر این، از افراد شرکت کننده در نظرسنجی پرسیده شد که رئیس فعلی دولت را چگونه توصیف می‌کنند: 89 درصد از شهروندان او را آرام و منطقی، 87 درصد او را فعال و پرانرژی و 86 درصد او را قاطع می‌دانند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده