جریمه ۲ میلیون خودروی فاقد معاینه فنی در ۶ ماه اول سال جاری-راهبرد معاصر
بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت

جریمه ۲ میلیون خودروی فاقد معاینه فنی در ۶ ماه اول سال جاری

رئیس پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون و صدور ۲ میلیون برگه جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در نیمه اول سال جاری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 08
کد خبر: ۲۰۷۴۴۵

به گزارش راهبرد معاصر. سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به طرح پلیس در راستای برخورد با خودروهای دودزا اشاره و اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال در خصوص برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا برنامه ریزی داشته و اعمال قانون و برخورد با این خودروها را که فاقد معاینه فنی هستند در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲ میلیون خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شده اند که البته ممکن است برخی خودروها ۲ یا چند بار به همین علت اعمال قانون شده باشند.

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در این مدت ۷۵۲۶ خودروی دودزا نیز توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند؛ همچنین با ۷۹۲۵۶ خودرو نیز که دارای نقص فنی بوده اند برخورد لازم و قانونی صورت گرفت.

 

وی افزود: آن چیزی که مهم است تغییر در روش برخورد با خودروهای دودزا است؛ آن‌چیزی که تا قبل از این اتفاق می‌افتاد این بود که خودروهایی که دودزا بودند برابر دستور العمل‌ها باید هر جفت پلاک آنها فک می‌شد و یک پلاک 5 رقمی در اختیار راننده قرار می‌گرفت و چند روز فرصت داشت که به تعمیرگاه‌های مجاز رفته و پس از رفع نقص برای دریافت پلاک به یکی از مراکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه کرده و پس از بازدید و رؤیت معاینه فنی اگر مشکلی نداشت پلاک‌های خودرو در اختیار مالک قرار می‌گرفت.

 

سرهنگ موسوی پور اظهار داشت: این روش ایراداتی داشت و مهم ترین ایرادی که داشت این بود که بعضی از این خودروها که اغلب مدل پایین نیز هستند خیلی دنبال پلاک نمی‌آمدند و خیلی راحت وارد طرح ترافیک شده و از چراغ قرمزها عبور کرده و از مقابل دوربین‌های پلاک خوان رد می‌شدند و هیچ نگرانی در بحث تخلف نداشتند.

 

وی گفت: با این اوضاع باید پلیس طرح می‌گذاشت و این خودروها را به عنوان فاقد پلاک و تردد غیر مجاز توقیف می‌کرد؛ در صورتی که این خودرو فقط مجاز بود تا تعمیرگاه آن‌هم جهت رفع نقص تردد کند.

 

سرهنگ موسوی پور گفت: الان اتفاقی که افتاده، این است که با دسترسی که پلیس به سامانه‌ها دارد، بدون فک پلاک و در محل معاینه فنی خودروی دودزا را بررسی و در صورت دودزا بودن کارشناسان ما معاینه فنی خودرو را باطل کرده و وقتی معاینه فنی ابطال شد از مقابل هر دوربینی که عبور کند به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می‌شود؛ وقتی این اتفاق بیافتد راننده و یا مالک مجبور می‌شود که به تعمیرگاه مراجعه کرده و نسبت به رفع نقص خودرو اقدام کند تا جریمه نشود. وی افزود: این اتفاق جدیدی است که هم به نفع شهر و هم به نفع شهروندان است؛ خودرو فک پلاک نمی‌شود و پلیس می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد./ فارس

ارسال نظر