دولت در معرفی وزرای پیشنهادی می‌توانست بهتر عمل کند-راهبرد معاصر

دولت در معرفی وزرای پیشنهادی می‌توانست بهتر عمل کند

نماینده زنجان در مجلس با بیان اینکه افرادی با تخصص‌های بهتر از وزرای پیشنهادی می‌توانستند به مجلس معرفی شوند، گفت: از اسفند 96 تاکنون آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی تدوین نشده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
کد خبر: ۲۰۸۴۸

به گزارش راهبرد معاصر ، علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ، در ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش اظهارداشت: معتقدم افراد زیادی با تخصص‌های بهتر و موفق‌تر از وزرای پیشنهادی فعلی می‌توانستند معرفی شوند.

 

وی افزود: آقای حاجی میرزایی در جایگاه خود به عنوان دبیر دولت موفق بوده اما در جایگاه معرفی شده به عنوان وزیر آموزش و پرورش، به دلیل فاصله طولانی بیش از 18 سال با آموزش و پرورش و با توجه به شرایط سنی وی، موفق نخواهد بود.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید فردی را معرفی کند که وقتی با چالش‌های آموزش و پرورش روبرو می‌شود بتواند آنها را حل و فصل کند، اظهارداشت: با توجه به شرایط و ظرفیت نخبگی در آموزش و پرورش و بدنه آن این انتخاب درست نیست.

 

وقف‌چی گفت: به عنوان رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس می‌گویم که آقای مونسان موفقیتی نداشته مگر اینکه رویکرد خود را در آینده تغییر دهند. زمانی که ما در صدد تشکیل وزارتخانه فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بودیم خود آقای مونسان مخالف این بحث بودند.

 

وی با بیان اینکه کسی که خلاف جریان حرکت می‌کند مطمئناً آن طوری که باید، نمی‌تواند کار کند، ادامه داد: به طور مثال قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشور در اسفند ماه 96 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و حداکثر بین 3 تا 6 ماه برای تدوین آئین‌نامه اجرایی وقت داده بودند.

 

نماینده مردم زنجان در مجلس اظهارداشت: متأسفانه تا این لحظه آئین نامه اجرایی قانون مذکور را تدوین نکرده‌اند و در این زمینه، من فکر می‌کنم دولت خیلی بهتر از این می‌توانست عمل کند.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده