پاپ خواستار کمک به مردم غزه شد-راهبرد معاصر

پاپ خواستار کمک به مردم غزه شد

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای کمک به مردم تحت محاصره در غزه شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۵۸۰

به گزارش راهبرد معاصر، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز یکشنبه (۱۵ اکتبر، ۲۳ مهر) خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای کمک به مردم تحت محاصره در غزه شد.

 

به گزارش رویترز، او در سخنرانی هفتگی خود خطاب به جمعیت در میدان سنت پیتر گفت: قویاً درخواست می‌کنم که کودکان، بیماران، افراد مسن، زنان و همه غیرنظامیان، قربانی درگیری نشوند.

 

پاپ فرانسیس در ادامه سخنانش با توجه به اوضاع انسانی وخیم غزه که هدف حملات بی‌امان رژیم اشغالگر قرار دارد و آب و برق آن قطع است و تل‌آویو اجازه ورود هیچ‌گونه کمک‌های بشردوستانه به این باریکه را نمی‌دهد، افزود: «حقوق بشر باید رعایت شود، به ویژه در غزه».

 

طبق این گزارش، او همچنین درخواست برای آزادی افراد اسیر شده به دست جنبش حماس را تکرار کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان چهارشنبه هم نسبت به محاصره غزه ابراز نگرانی کرده بود.

 

این درخواست در حالی مطرح شده که خبرها از بحران انسانی در غزه حکایت دارد. جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین روز به روز در حال گسترش است و انتقام شکست خود در برابر نیروهای مقاومت را از غیرنظامیان می‌گیرد.

 

وزارت بهداشت نوار غزه صبح امروز از افزایش شمار شهدای فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان آن هم به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

 

«خلیل الدقران» رئیس اتحادیه پرستاران و سرپرست بیمارستان «شهدای الاقصی» در نوار غزه هم امروز یکشنبه نسبت به فروپاشی بخش‌های بهداشتی و درمانی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه هشدار داد.

 

پیش‌تر، «برایان لندر» معاون امور اضطراری برنامه جهانی غذای سازمان ملل در هشداری درباره محدود بودن منابع غذایی، گفت وضعیت انسانی در غزه به دلیل محدودیت مواد غذایی و آب که به سرعت رو به اتمام است، وخیم است.

 

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار رسیدن تجهیزات حیاتی نجات‌بخش شامل آب‌، غذا و سوخت به نوار غزه شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده