جلسه اضطراری شورای اروپا در خصوص بحران غزه-راهبرد معاصر

جلسه اضطراری شورای اروپا در خصوص بحران غزه

رئیس شورای اروپا از تشکیل یک جلسه اضطراری با موضوع بحران غزه در روز سه‌شنبه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۵۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا می‌گوید که روز سه‌شنبه همراه با سایر سران اتحادیه اروپا نشستی به صورت ویدیو کنفرانس برای بحث در مورد تشدید تنش‌ها در نوار غزه تشکیل خواهد داد.

 

به گزارش رویترز، میشل در اظهاراتی جانبدارانه، ضمن محکوم کردن حملات جنبش حماس گفت که در «همبستگی کامل با مردم اسرائیل» می‌ایستد.

 

رئیس شورای اروپا همچنین عنوان کرد که محاصره نوار غزه زنگ خطر را در جامعه بین المللی به صدا درآورده است و نسبت به آغاز یک موج مهاجرت جدید در پی تشدید تنش‌ها هشدار داد.

 

او پیش از این نیز نسبت به افزایش شمار پناهجویان با ادامه جنگ در غزه هشدار داده بود. میشل تا کنون خواستار افزایش دسترسی غزه به مصر شده است. با این حال، مصر می‌گوید که در حال حاضر میزبان میلیون‌ها پناهنده است و تمایلی به پذیرش تعداد بیشتر پناهجو از غزه ندارد.

 

گفتنی است، رژیم صهیونیستی مدعی شده در حال آماده شدن برای حمله زمینی به غزه است. این رژیم به ساکنان مناطق شمالی غزه گفته ظرف ۲۴ ساعت منازل خود را تخلیه کرده و به سمت مناطق جنوبی حرکت کنند. این اقدام از سوی سازمان‌های حقوق بشری به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا جنوب غزه نیز با کمبود آب و غذا مواجه است. از سوی دیگر، هزاران بیماری که در بیمارستان‌ها بستری هستند امکان ترک محل سکونت خود را ندارند. سازمان جهانی بهداشت هشدار داده وادار کردن نزدیک به دو هزار بیمار بستری شده به نقل مکان به جنوب غزه که بیمارستان‌های آن قادر به پذیرش بیمارهای جدید نیست، به مثابه «حکم اعدام» خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

کلمات کلیدی: اروپا غزه حماس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده