ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران: آمریکا در عمل تهدید و در سخن تقاضای مذاکره می‌کند واکنش روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل به اخبار جعلی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: اصلاحیه قانون حجاب در حال تدوین است لاریجانی: ترامپ توافق هسته‌ای را نقض کرد بعد می‌گوید من رییس جمهور صلحم / ایرانی‌ها از غرش‌های دشمنان نمی‌ترسند سرلشکر باقری: حرکت پرشتاب در علم و فناوری با جدیت ادامه یابد پزشکیان: اگر به نیروی انسانی خود تکیه کنیم تحریم‌ها راه به جایی نمی‌برند پزشکیان وارد ورامین شد پزشکیان: نمی‌دانم برای این گرانی‌ها باید یقه چه کسی را بگیرم جزئیات مصوبات طرح ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها پزشکیان: چرا تهمت می‌زنیم تا طرف مقابل را از میدان حذف کنیم و ما بمانیم پزشکیان ثبت شکایت علیه هتاکان به شخص خود را منع کرد رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: دعوت به مذاکره از سوی آمریکا فریب است پزشکیان: دستیابی به فناوری کوانتوم ضروری است برگشت بخش دوم لایحه بودجه به مجلس به دلیل برخی ابهامات و اشکالات دانشجویان فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

قالیباف: نوسازی ناوگان حمل و نقل در صرفه‌جویی انرژی و امنیت جاده‌ای نقش موثری دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک موضوع ملی و برجسته است که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش ویژه‌ای دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(دوشنبه،24مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندالحاقی ماده 59 لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز واردات اتوبوس و کشنده‌های کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال به کشور باز می‌گشت، گفت: این بند از لایحه با قانونی که مدتی پیش در زمینه واردات خودروهای کارکرده در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، دو تفاوت دارد؛ در اینجا ذکر شده که به ازای اسقاط هر دستگاه می‌توان واردات انجام داد، اما در قانونی که قبلا تصویب شد الزامی برای اسقاط وجود ندارد که از نظر بنده به ضرر محیط زیست و مصرف سوخت بوده اما خب مجلس در این زمینه تصمیم گرفت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون ما ماشین‌هایی داریم که برای ۶۰ تا ۷۰ سال پیش است و در همین تهران تردد و مصالح جابجا می‌کنند.

 

قالیباف گفت:‌ در بحث واردات ماشین‌های سنگین و کشنده‌ها باید توجه کنیم که چه میزان ارزبری دارند؟ زمانی که عمر کمتر از ۱۰ سال در نظر گرفته می‌شود قیمت پایین آمده و ارزبری کمتر می‌شود. اکنون بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد خودروهای ما امکان اینکه به خارج کشور بار ببرند ندارند چرا که از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قطعا نوسازی این ناوگان در صرفه‌جویی انرژی، امنیت جاده‌ای و ترانزیت کالا که ما روز گذشته قصد داشتیم آن را از ۱۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در پایان برنامه افزایش دهیم نقش موثری دارد. برای دستیابی به این هدف باید شبکه حمل و نقل ما نوسازی شود.

 

قالیباف در پایان تاکید کرد: اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک موضوع ملی و برجسته است که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش ویژه‌ای دارد، اکنون ۷۰ درصد از کشنده‌ها مالک شخصی دارند، اولویت ما باید دادن معافیت به این مالکان برای نوسازی ماشین‌های خود باشد تا هم درآمد خانوار بالا برود و هم به اقتصاد کشور کمک کند./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار