پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان دولت در شورای نگهبان تأیید شد عباس گودرزی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم مجلس شد بهروزآذر: اصلاح مهریه باید متوقف شود پزشکیان: توافقات خوبی بین ایران و عمان انجام شد سرلشکر سلامی: دست‌های ما روی ماشه است؛ منتظریم تا اگر غلطی کردند، بی‌درنگ پاسخ دهیم/ برای هر سناریویی آماده‌ایم سپاه: تیم پنج نفره عاملان شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان و همسرش دستگیر شدند + عکس دبیران هیات رئیسه مجلس مشخص شدند دیدار فرمانده ارتش پاکستان با سرلشکر باقری‌ ترکیب نهایی دومین هیات رئیسه مجلس دوازدهم مشخص شد + اسامی نتیحه آرای ناظران هیئت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس دوازدهم ابقای نیکزاد و حاجی بابایی در پست نایب رئیسی مجلس با ۱۱۱ رای قالیباف با ۲۱۹ رأی رئیس مجلس باقی ماند ترور قاضی دادگاه کیفری در شیراز توسط فردی ناشناس فرمانده کل ارتش خطاب به اسرائیل: برای وعده صادق کاملا آماده‌ایم پزشکیان: این‌گونه نیست که اگر با ما مذاکره نکنند و تحریم کنند، از گرسنگی خواهیم مرد، نه؛ صد‌ها راه وجود دارد

قالیباف: نوسازی ناوگان حمل و نقل در صرفه‌جویی انرژی و امنیت جاده‌ای نقش موثری دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک موضوع ملی و برجسته است که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش ویژه‌ای دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(دوشنبه،24مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندالحاقی ماده 59 لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز واردات اتوبوس و کشنده‌های کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال به کشور باز می‌گشت، گفت: این بند از لایحه با قانونی که مدتی پیش در زمینه واردات خودروهای کارکرده در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، دو تفاوت دارد؛ در اینجا ذکر شده که به ازای اسقاط هر دستگاه می‌توان واردات انجام داد، اما در قانونی که قبلا تصویب شد الزامی برای اسقاط وجود ندارد که از نظر بنده به ضرر محیط زیست و مصرف سوخت بوده اما خب مجلس در این زمینه تصمیم گرفت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون ما ماشین‌هایی داریم که برای ۶۰ تا ۷۰ سال پیش است و در همین تهران تردد و مصالح جابجا می‌کنند.

 

قالیباف گفت:‌ در بحث واردات ماشین‌های سنگین و کشنده‌ها باید توجه کنیم که چه میزان ارزبری دارند؟ زمانی که عمر کمتر از ۱۰ سال در نظر گرفته می‌شود قیمت پایین آمده و ارزبری کمتر می‌شود. اکنون بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد خودروهای ما امکان اینکه به خارج کشور بار ببرند ندارند چرا که از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قطعا نوسازی این ناوگان در صرفه‌جویی انرژی، امنیت جاده‌ای و ترانزیت کالا که ما روز گذشته قصد داشتیم آن را از ۱۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در پایان برنامه افزایش دهیم نقش موثری دارد. برای دستیابی به این هدف باید شبکه حمل و نقل ما نوسازی شود.

 

قالیباف در پایان تاکید کرد: اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک موضوع ملی و برجسته است که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش ویژه‌ای دارد، اکنون ۷۰ درصد از کشنده‌ها مالک شخصی دارند، اولویت ما باید دادن معافیت به این مالکان برای نوسازی ماشین‌های خود باشد تا هم درآمد خانوار بالا برود و هم به اقتصاد کشور کمک کند./ فارس

ارسال نظر