پزشکیان: بودجه طوری تدوین شود که محرومین بیشتر در توجه باشند انتقاد پزشکیان از پرداخت بی‌ضابطه ردیف‌های دستمزدی به مدیران ناکارآمد برآورد اولیه خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه؛ ۹۰ درصد از آسیب‌ها مربوط به شهر تهران است سپاه پاسداران: آماده پاسخ پشیمان‌کننده به هرگونه تهدید و تعرض آمریکا و اسرائیل هستیم کشف بزرگ‌ترین محموله سلاح آمریکایی در شرق ایران/ دست موساد قطع شد سردار رادان: دشمن دنبال براندازی بود، اما در تحقق هدفش ناکام ماند علی‌اکبر احمدیان به دولت می‌رود سخنگوی سپاه: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌نفع ایران تغییر کرده‌اند خراسان شمالی چهارشنبه تعطیل شد جزئیات گفت‌و‌گو‌های عارف با ۹ تن از سران کشور‌های جهان متن حکم پزشکیان برای انتصاب علی لاریجانی به دبیری شورای عالی امنیت ملی منتشر شد علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد دولت مجوز استفاده از کمک‌های بلاعوض سازمان ملل برای اتباع را صادر کرد قالیباف قانون مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را ابلاغ کرد رئیس‌جمهور: تمامی اجزای توسعه در کشور باید منوط به تمهید تامین آب باشد

قالیباف: نوسازی ناوگان حمل و نقل در صرفه‌جویی انرژی و امنیت جاده‌ای نقش موثری دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک موضوع ملی و برجسته است که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش ویژه‌ای دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(دوشنبه،24مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندالحاقی ماده 59 لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز واردات اتوبوس و کشنده‌های کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال به کشور باز می‌گشت، گفت: این بند از لایحه با قانونی که مدتی پیش در زمینه واردات خودروهای کارکرده در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، دو تفاوت دارد؛ در اینجا ذکر شده که به ازای اسقاط هر دستگاه می‌توان واردات انجام داد، اما در قانونی که قبلا تصویب شد الزامی برای اسقاط وجود ندارد که از نظر بنده به ضرر محیط زیست و مصرف سوخت بوده اما خب مجلس در این زمینه تصمیم گرفت.

 

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون ما ماشین‌هایی داریم که برای ۶۰ تا ۷۰ سال پیش است و در همین تهران تردد و مصالح جابجا می‌کنند.

 

قالیباف گفت:‌ در بحث واردات ماشین‌های سنگین و کشنده‌ها باید توجه کنیم که چه میزان ارزبری دارند؟ زمانی که عمر کمتر از ۱۰ سال در نظر گرفته می‌شود قیمت پایین آمده و ارزبری کمتر می‌شود. اکنون بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد خودروهای ما امکان اینکه به خارج کشور بار ببرند ندارند چرا که از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: قطعا نوسازی این ناوگان در صرفه‌جویی انرژی، امنیت جاده‌ای و ترانزیت کالا که ما روز گذشته قصد داشتیم آن را از ۱۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن در پایان برنامه افزایش دهیم نقش موثری دارد. برای دستیابی به این هدف باید شبکه حمل و نقل ما نوسازی شود.

 

قالیباف در پایان تاکید کرد: اصلاح شبکه حمل و نقل و نوسازی این ناوگان یک موضوع ملی و برجسته است که در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و امنیت جاده‌ها نقش ویژه‌ای دارد، اکنون ۷۰ درصد از کشنده‌ها مالک شخصی دارند، اولویت ما باید دادن معافیت به این مالکان برای نوسازی ماشین‌های خود باشد تا هم درآمد خانوار بالا برود و هم به اقتصاد کشور کمک کند./ فارس

ارسال نظر