عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس: وزارت آموزش و پرورش ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد-راهبرد معاصر
وزیر کشور: پرونده انتصاب استانداران هفته آینده بسته می‌شو‌د پزشکیان: حل مشکل ناترازی‌ها با روند‌های اداری امکان‌پذیر نیست سرلشکر سلامی: مردم ایران مطمئن باشند که انتقام خود را از اسرائیل خواهیم گرفت پزشکیان: مهم‌ترین مولفه توسعه پایدار در کشور افزایش سطح سلامت مردم است اسماعیل شوشتری، وزیر اسبق دادگستری درگذشت واکنش شریعتمداری به انتشار شعری به نام رهبری: غفلت کردیم وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم پزشکیان: برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم؛ قرار نیست بر آنها تحکم کنیم پزشکیان: با هیچ کشوری خصومت نداریم، اما قطعا زیر بار زور هم نخواهیم رفت جزئیات جدید از دانشجوی زن دانشگاه آزاد که برهنه شده بود | گزارش رئیس دانشگاه؛ با پدرش در تماس هستم + فیلم انتقاد شدید پزشکیان از ژست حقوق بشری آمریکا/ شرم بر شما! انتصاب دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس شورای امور اقوام، ادیان و مذاهب پیشنهادات کمیسیون آموزش برای اصلاح تاثیر قطعی معدل در کنکور رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری زاهدان بازدید کرد برنامه فضایی سپاه تا ۴ سال آینده + توضیحات فرمانده فضایی هوافضای سپاه

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس: وزارت آموزش و پرورش ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

عضو فراکسیون فرهنگیان خانه ملت با اشاره به مشکلات ‌آموزش و پرورش‌ گفت: وزارت آموزش و پرورش ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
کد خبر: ۲۱۰۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی هر وزارتخانه‌ای باید بر اساس خط مشی و برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر مربوطه مورد ارزشیابی و قضاوت قرار گیرد، اظهار داشت: اصل توان مدیریتی به شناخت از مسائل و مشکلات دستگاه مربوطه به مشکل آموزش و پرورش در وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید دیده شود.

 

وی افزود: انتظار جامعه فرهنگیان از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس این است که مشکلات ساختاری امروز نظام آموزشی نظیر برنامه‌ریزی برای پرداخت بدهی‌های حدود ده هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش را در نظر داشته باشد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسری بودجه 10 هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش در سال 98 باید بر اساس برنامه اصولی وزیر پیشنهادی دیده شود، تصریح کرد: نکته کلیدی که وزیر پیشنهادی باید در برنامه خود به آن بپردازد و برای آن راه حل پیشنهادی ارائه کند تعیین تکلیف کسانی است که با آموزش و پرورش نوعی همکاری دارند نظیر معلمان حق التدریس و نهضت سوادآموزی که مشکلات عدیده ای دارند.

 

یوسف نژاد با بیان اینکه موضوع کمبود نیروی انسانی که امسال 100 هزار نفر بازنشسته از وزارت آموزش و پرورش خارج می‌شود باید مدنظر وزیر آموزش و پرورش قرار گیرد، افزود: توسعه دانشگاه فرهنگیان و اجرای سند تحول بنیادین توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید پیگیری شود.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بودجه گذاشته است، معیشت 20 میلیون فرهنگی باید در برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرار گیرد.

یوسف نژاد با بیان اینکه تنوع مدارس که تعداد آن به 20 عنوان در کشور رسیده نوعی رکود را در مراکز آموزشی ایجاد کرده باید از سوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جدی گرفته شود، تصریح کرد: انتظار جامعه فرهنگیان این است که رشته‌های فنی و حرفه‌ای، هنرستان‌ها، کشاورزی، صنایع، دامپروری، برای اشتغال جامعه باید تقویت شود.

 

وی با اعلام اینکه یکی از مسائل مهم در آموزش و پرورش وجود یک مربی پرورشی برای تعداد دانش‌آموز است، افزود: اکنون هر 16 دانش آموز یک مربی پرورشی دارد که نیاز واقعی آموزش و پرورش به مربی پرورشی، 120 هزار نفر بوده که اکنون 20 هزار نفر داریم و آموزش و پرورش با کمبود 100 هزار مربی پرورشی در کشور مواجه است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی برای استفاده از نیروها در آموزش و پرورش باید مدنظر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرار گیرد، تصریح کرد: صندلی‌های خالی در مدارس غیردولتی، تجمع مدارس شهری و روستایی، نزدیکی و مجاور، چابک سازی ادارات آموزش و پرورش با سیاست اولویت برنامه آموزشی، افزایش ظرفیت تعهد دبیری کنکور سراسری در برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باشد.

 

یوسف نژاد بیان داشت: اعتقاد داریم که معلم باید از مسیر صحیح و درست نظیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی وارد آموزش و پرورش شود و ورود به بدنه آموزش و پرورش غیر آن مسیر برای کمبود نیروی انسانی، اشتباهی نابخشودنی است.

 

وی یادآور شد: انتظار فرهنگیان از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این است که تسلط بر امور، ارائه برنامه‌های مناسب برای حل مشکلات و معضلات اساسی در آموزش و پرورش است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار