دیدار اژه‌ای با مدیران رسانه‌ها؛ فراخوان اصلاح قانون مطبوعات؛ چند نقد جدی به قوه قضائیه اختلال در اینترنت برخی کاربران از ساعاتی پیش/ علت چیست؟ پیش بینی کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال بارش رگباری و پراکنده در نقاط مختلف وزیر بهداشت: امسال شش هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد

تاکید آموزش و پرورش بر توجه به «سلامت» دانش‌آموزان

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بدون توجه به سلامت، اثربخش نیست.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۸۵۳

به گزارش راهبرد معاصر، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در نشست مراقبان سلامت و مشاوران مدارس که در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ۴ سال کشور درگیر کووید ۱۹ است و طبیعتاً این همه‌گیری، آسیب‌هایی به سلامت روان و اجتماعی دانش‌آموزان به ویژه بر دختران وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه بدون توجه به سلامت، آموزش و پرورش اثربخش نیست، افزود: اگر تعداد دانش‌آموزان کشور را ضربدر عدد ۱۸ کرده و تقسیم بر عدد ۱۰۰ کنید، تعداد حداقل دانش‌آموزان در معرض خطر مشخص می‌شود؛ اگر تعداد دانش‌آموزان را ضربدر عدد ۵ کرده و تقسیم بر عدد ۱۰۰ کنید تعداد دانش آموزان پرخطر مشخص می‌شوند و اگر تعداد دانش‌آموزان را تقسیم بر عدد ۱۰۰ کنید، تعداد دانش‌آموزان دارای فوریت‌های سلامت به دست می‌آید.

 

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: آسیب‌های اجتماعی و اختلالات در آموزش و پرورش تولید نمی‌شود بلکه محل بروز آنها در آموزش و پرورش است که از ابتدای دوره دوم ابتدایی بروز می یابد و برای کنترل اختلالات و آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری‌های سایر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط هستیم.

 

وی با تقدیر از شعار این نشست مبنی بر «همه با هم برای سلامت مدرسه»، بیان کرد: آموزش و پرورش در حوزه آسیب‌های اجتماعی تنها یک چهارم نیروی مورد نیاز را در اختیار دارد و برای اجرایی کردن اسناد بالادستی به کمک سایر دستگاه‌ها نیاز دارد.

 

تجلی‌نیا تصریح کرد: اسناد برای ما تکالیفی تعیین کرده که شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر، ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی و سپس ارجاع به بخش‌های بهداشت و بهزیستی از جمله این تکالیف هستند.

 

وی افزود: در سند ملی ائتلاف نماد، ۱۴ شریک داریم؛ این سند از سال ۹۴ شروع شده و به عنوان یک مدل خوب، دو بار مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در این سند مشارکت خوبی دارند از جمله وزارت بهداشت که از شرکای اصلی ماست.

 

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد فعالیت‌ها در سند ائتلاف نماد، پیشگیری در سطح ۱ و ۱۰ درصد پیشگیری در سطوح ۲ و ۳ است./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار