السیسی خواستار آتش بس فوری در غزه شد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

السیسی خواستار آتش بس فوری در غزه شد

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود تحولات فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را بررسی کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 30
کد خبر: ۲۱۰۹۹۳

به گزارش راهبرد معاصر. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود تلفنی گفت‌وگو و تحولات غرب آسیا و حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ضرورت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه را بررسی کرد.

 

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه قطعنامه‌ای را تصویب کردو خواستار آتش‌بس شد.


السیسی بر موضع مصر مبنی بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس انسانی فوری به منظور ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم نوار غزه تأکید کرد.


بنابر گزارش وبگاه «صدی البلد»، دو طرف همچنین ابعاد مختلف اوضاع کنونی نوار غزه را بررسی کرده و السیسی موضع ثابت مصر مبنی بر مخالفت با سیاست‌های مجازات جمعی و کوچاندن فلسطینیان را مورد تأکید قرار داد.


السیسی همچنین تأکید کرد که مصر هرگز اجازه کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه به اراضی مصر را نخواهد داد و بایدن نیز مخالفت آمریکا با کوچاندن فلسطینیان به خارج از سرزمینشان را اعلام کرد.


دو طرف همچنین آخرین تحولات مربوط به پرونده اسرای صهیونیست در نوار غزه و نیز افق‌های همکاری مشترک برای احیای روند سازش با هدف اجرای راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین را بررسی کردند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده