مصر و ترکیه خواستار آتش‌بس فوری و دائم در غزه شدند-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

مصر و ترکیه خواستار آتش‌بس فوری و دائم در غزه شدند

وزرای امور خارجه مصر و ترکیه امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس فوری و دائم در نوار غزه تأکید کردند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۴۷۲۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر و «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه، با تأکید بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری و دائم در نوار غزه، درباره خطر گسترش دامنه تنش و بی ثباتی در منطقه به دنبال افزایش تنش بین اسرائیل و لبنان هشدار دادند.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی و مدیر اداره دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه مصر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که سامح شکری و هاکان فیدان درباره برخی از تحولات منطقه‌ای و بین المللی و در صدر آنها جنگ غزه گفتگو و تبادل نظر کردند و آخرین تحولات و شرایط ناگوار انسانی در این باریکه را مورد بررسی قرار دادند.

وزرای امور خارجه مصر و ترکیه، همچنین بر ضرورت تلاش برای ارسال هرچه بیشتر کمک‌های بشردوستانه با هدف کاهش آلام فلسطینی‌ها در نوار غزه تأکید کردند.

وزیران امور خارجه ترکیه و مصر در این تماس تلفنی، همچنین درباره روابط دوجانبه و نیز مقدمات و سازوکار‌های برگزاری اولین نشست شورای عالی استراتژیک بین دو کشور رایزنی کردند. / ایرنا

کلمات کلیدی: آتش بس غزه مصر
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار