شیلی و کلمبیا سفیران خود را از فلسطین اشغالی خارج کردند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شیلی و کلمبیا سفیران خود را از فلسطین اشغالی خارج کردند

دولت‌های شیلی و کلمبیا در اعتراض به کشتار مردم نوار غزه توسط رژیم موقت صهیونیستی، سفیران خود را از فلسطین اشغالی فراخواندند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 01
کد خبر: ۲۱۱۳۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، دولت شیلی بامداد چهارشنبه در اعتراض به نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم موقت صهیونیستی در نوار غزه، سفیر خود را برای مشورت به کشور فراخواند.

 

خبرنگار شبکه «الجزیره» گزارش داد که رئیس‌جمهور شیلی حملات جنایتکارانه اشغالگران به نوار غزه، کشتار زنان و کودکان را محکوم کرده و آن را مجازات دسته‌جمعی خواند.

 

از سوی دیگر، رئیس جمهور کلمبیا نیز بامداد چهارشنبه اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم سفیر کشورمان را از اسرائیل فرا بخوانیم».

 

وی درباره حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه گفت: «اگر اسرائیل به کشتار مردم فلسطین پایان ندهد، ما هم نمی‌توانیم در آنجا بمانیم».

 

شامگاه سه‌شنبه نیز دولت بولیوی اعلام کرده بود که در واکنش به جنایت جدید اشغالگران در اردوگاه جبالیا واقع در نوار غزه، تمام روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع می‌کند.

 

وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه خبر داد که از زمان آغاز حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها به نوار غزه از روز هفتم اکتبر، ۸۵۲۵ نفر شامل ۳۵۴۲ کودک و ۲۱۸۷ زن به شهادت رسیده و نزدیک به ۲۲ هزار نفر نیز مجروح شدند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده