پکن بار دیگر جنایات اسرائیل را محکوم کرد-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

پکن بار دیگر جنایات اسرائیل را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با ارائه آماری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی از نوار غزه تأکید کرد که اقدامات این رژیم از محدودیت‌های دفاع از خود فراتر رفته است و پکن کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 01
کد خبر: ۲۱۱۴۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از محدودیت‌های «دفاع از خود» فراتر رفته است و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

 

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: در بمباران‌‎ها در نوار غزه، بیش از ۶۰ نفر از کارکنان سازمان ملل، ۱۰۰ نفر از کادر درمان و بیش از ۸ هزار نفر از مردم فلسطینکشته کشته شدند. این وضعیت نشان می‌دهد که اقدامات اسرائیل از محدودیت‌ها دفاع از خود فراتر رفته است. دفاع از خود حق هر دولتی است، اما قوانین بین‌المللی باید رعایت شود.

 

هوا چونینگ همچنین افزود: ما همه اقداماتی که غیرنظامیان را هدف بگیرد و آنها را در معرض خطر قرار دهد، محکوم می‌کنیم؛ جان همه انسان‌ها باارزش است. جان فلسطینی‌ها مانند جان مردم دیگر باید محافظت شود. تاریخ ثابت کرده نیروی نظامی پیام‌آور صلح نیست.

 

این مقام چینی در ادامه نوشت: خشونت و ضد خشونت تنها منجر به مرگ، نفرت بیشتر و مارپیچ انتقام می شود. امنیت پایدار تنها با پایبندی به مفهوم امنیت جمعی محقق می شود. انصاف و عدالت بین المللی تنها با پایبندی به قوانین بین المللی قابل محفوظ می‌ماند.»

 

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه شامگاه سه‌شنبه یک منطقه شلوغ در اردوگاه جبالیا را بمباران کرد. وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد بر اساس برآوردهای اولیه در این جنایت بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شدند. در این جنایت وحشیانه ۶ بمب که وزن هر کدام به یک تن می‌رسید بر سر مردم در اردوگاه جبالیا ریخته شد.بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار