یک کشور دیگر سفیرش را از تل‌آویو فراخواند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

یک کشور دیگر سفیرش را از تل‌آویو فراخواند

هندوراس در ادامه موج اعتراضات کشورهای سراسر جهان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سفیرش در فلسطین اشغالی را فراخواند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 04
کد خبر: ۲۱۱۷۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه هندوراس امروز جمعه اعلام کرد، سفیرش در تل آویو را در اعتراض به نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی در نوار غزه به منظور مشورت به خاک خود فرامی‌خواند.

 

با تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم نوار غزه تعداد دولت‌هایی که به این جنایات معترض می‌شوند روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

 

مجلس نمایندگان بحرین روز پنجشنبه خبر داد که سفیر رژیم صهیونیستی در منامه، خاک این کشور را ترک کرده است. بحرین از جمله کشورهایی است که در قالب توافق موسوم به ابراهیم، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده بود.

 

این نهاد بحرینی با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود، گفت: سفیر بحرین در اسرائیل به کشور خود بازخواهد گشت. روابط اقتصادی با اسرائیل قطع شده و این مسئله در تأیید موضع تاریخی و ثابت بحرین در حمایت از مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت برادر است.

 

روز چهارشنبه وزارت خارجه اردن از فراخوانی سفیر این کشور در تل‌آویو در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که فراخوانی سفیر این کشور از تل‌آویو بیانگر موضع اردن در مخالفت با جنگ آتشین در غزه است.

 

بامداد چهارشنبه همچنین دولت‌های شیلی و کلمبیا در اعتراض به کشتار مردم نوار غزه توسط رژیم موقت صهیونیستی، سفیران خود را از فلسطین اشغالی فراخواندند.

 

شامگاه سه‌شنبه نیز دولت بولیوی اعلام کرده بود که در واکنش به جنایت جدید اشغالگران در اردوگاه جبالیا واقع در نوار غزه، تمام روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را قطع می‌کند./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده