جنگل‌های آستارا همچنان در آتش می‌سوزد-راهبرد معاصر

جنگل‌های آستارا همچنان در آتش می‌سوزد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا گفت: جنگل‌های شهرستان آستارا در پی وزش باد‌های گرم در منطقه همچنان در آتش می‌سوزد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 26
کد خبر: ۲۱۵۴۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا قومی اظهار کرد: پیرو هشدار سازمان هواشناسی در خصوص وزش باد گرم در شهرستان آستارا که به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید، از روز یکشنبه تا پایان دوشنبه نیرو‌های این اداره آماده باش و با همه توان در صدد مهار آتش سوزی در منطقه هستند.

وی افزود: پس از گزارش‌های سامانه مردمی در خصوص آتش سوزی در جنگل‌های منطقه طوران آستارا، شب گذشته ۱۲ نفر از نیرو‌های منابع طبیعی به همراه مردم به منطقه اعزام شدند و آتش مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا ادامه داد: در این آتش سوزی به ۲ هکتار از جنگل‌های ما آسیب رسیده که تعداد ۶۰ اصله درخت جنگلی و تعدادی درختان آلوچه و افرا که در طرح جنگل کاری کاشته شده بودند دچار حریق شدند.

وی بیان کرد: از صبح امروز هم در منطقه‌ای در همان نزدیکی گزارش آتش سوزی داشتیم که به کمک نیرو‌های منابع طبیعی و مردم مهار شد.

قومی تصریح کرد: در حال حاضر هم در ارتفاعات بین شهرستان آستارا و استان اردبیل هم گزارش آتش سوزی داریم که به قسمت‌هایی از مراتع و جنگل‌های آن منطقه هم آسیب‌هایی رسیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا اعلام کرد: در حال حاضر در ارتفاعات بالایی کوه اسپیناس هم شاهد آتش سوزی هستیم که قرار است گروه‌های امدادی و اتفاع حریق به منطقه اعزام شوند و به جهت وزش باد شدید در ساعات پایانی امشب، امیدورایم بتوانیم آن را مهار کنیم تا به فضا‌های دیگر سرایت نکند.

وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم در مواقع این چنینی و هشدار‌های هواشناسی در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی با شماره ۱۵۴۰ که به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات است، با ما درمیان گذارند. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده